Sziasztok!


"Az író akkor is dolgozik, ha hallgat." (Ottlik Géza)

Osztottam-szoroztam és úgy döntöttem, hogy írok nektek mindarról, aki egyébként szabadidőmben vagyok. Arról, ami hobbimmá, sőt leginkább a legnagyobb célommá nőtte ki magát és ami nélkül lehetséges, hogy üres lennék, és nem az, aki ma vagyok.
Ismerjétek meg, milyen az, amikor én alkotok. 


Gyerekkorom hobbija 

Körülbelül 2002-re tenném azt az időszakot, az első füzetet, amikor a kis Eszter történeteket és verseket kezdett el írni. 

Emlékeimben él egy kék borítós, egyszerű kis vonalas füzet, amelybe először állatmeséket, verseket írtam. Általában mindig elképzeltem a történeteket, egy-egy oldalas dolgokra kell gondolni, és azokat papírra vetettem. Igyekeztem - nyilván a koromhoz mérten - tanulságos meséket írni, volt ott pl. erdei verseny, amely boldog befejezéssel, tanulsággal végződött. Ezeket általában megosztottam a mamámmal, neki olvastam, de a versek egy idő után lemorzsolódtak. Őszinte leszek, nem ment. A rímfaragás valahogy nem lett az én asztalom és nem is igazán találtam magam bennük. Így, telt múlt az idő, az unokahúgommal akkoriban Barbie babákkal - plusz bútorokkal - játszottuk el, amiket írtam. A sztorik fejezetei fél oldalasak voltak, a tv magazin fotóiból kivágott képekkel illusztrálva. Vicces, ha belegondolok, hogy sokszor egy ruha magazin modelljei voltak a szereplőim. 

A középiskola végén történt komolyabb változás 


A későbbi - nagyjából középiskolás - években már komolyabb hangvételre váltottam, de a fanfiction fajta írásaim is megmaradtak. Írtam egy Star Wars sztorit, Anakin és Padmé szerelmének tovább gondolását, de ami a legjobb és legkedvesebb számomra, az, amikor a  Karib-tenger kalózai fanfic-et készítettem el. Ebben Jack-nek van egy húga, és kicsit másképp alakultak ott a dolgok. 

A tinikorom még a vámpírokról, démonokról és boszorkányokról is szólt. Egyre bővebb és hosszabb írásaim születtek, amelyek 1 vagy 2 nagy spirál füzetet megtöltöttek, éppen ahogy sikerült. Ezeket a barátnőim olvasták, akik akkoriban nagy segítőim voltak, emellett a történelem is előtérbe került. 
Mivel mindig - gyerekkorom óta- a történelem megszállottja voltam, ezért belekóstoltam abba is, hogy régmúltban játszódó történeteket is írni kezdtem. Nagyon szerettem mindegyiket, jó időszak volt, mert sokat fejlődtem akkoriban, de a mai napig fejlődök azt hiszem. 

Rá kellett jönnöm, a lelki állapotom szorosan összefügg az írással

Mára már elég sok történeten túl vagyok. Talán sokra nem is emlékszem és gyakran akadt olyan is, amikor befejezetlen maradt egy-egy sztori. Ezeket akkor bántam, de így később belegondolva, valami miatt így kellett lennie mindannak, hogy az adott történetet nem fejeztem be. Nem volt benne annyi spiritusz, ráuntam, nem az én utam volt, így lehetőségem lett egy másik kitalálásához.
Az írás és az életem pedig ennyi év távlatából szorosan összefüggött, összenőtt, eggyé vált velem. A billentyűzetem nincs meg nélkülem és én sem vagyok meg a billentyűzet nélkül. Mindezt úgy értem, hogy az életemben lévő negatív periódusok szorosan együttműködnek az írással. Ilyenkor nem megy a gépelés, az sem, hogy épkézláb dolgot írjak, ha pedig mégis magamra erőltetem, akkor pedig ideig-óráig tart az egész. 
Amikor a barátnőm és a nagymamám egy éven belül meghaltak, ott volt az a pont, ami azt vonta maga után, hogy gyakorlatilag két évig nem tudtam normálisan írni, sztorit kitalálni. Bosszantott, de már belátom, erőltetni nem szabad semmit. Ki kell kecmeregni az állapotból, abból a folyamatból, amiben épp az ember benne van. 
Ha nagyjából minden rendben van körülöttem, aránylag jó időszakomat élem, akkor általában ez látszik is az írásaimon is. Akkor tudom gördülékenyen gépelni, jönnek az ötletek, gyakran jár a fejemben a sztori, esténként álmodozom róla. 




Hogyan is indul nálam egy történet előkészítése? 

Egy -egy videó, esemény, jelenet, adott érdeklődés elindítja nálam az ihletet, hirtelen jön egyik ötlet a másik után. Ezeken próbálok túlkerekedni, hogy rendszerezzem mindazt a sok ötlethalmazt, ami megfogalmazódik bennem rövid idő alatt. Ekkor kerül a képbe a legjobb barátnőm és Andi, olykor Amy és most már Klaudia is, akikkel elkezdünk ötletelni, mert nekem gyakran szükségem van, hogy valamire megkapjam az áment. A visszajelzést, hogy ez oké, ebben van ráció, megér az ötlet egy sztorit. Nagyjából mindig felvázolok mindent, kérek pár gondolatot, ha pedig eszükbe jut egy-egy jó ötlet, akkor azt pedig próbáljuk egyeztetni, hogy tudnám beilleszteni a regénybe. 
Ekkor jön a google, ahol feltérképezem a várost, országot, adott helyet, ahol játszódni fog a sztori. Neveket gyűjtök, amelyeket megszavaztatok, illetve mindennek igyekszem utána olvasni, amit a városról tudni lehet. Próbálok mindig hű lenni a valósághoz, ezért a házakat is meglévőkről alkotok meg, és írom le. Sokszor napok telnek el, amíg több mindennek utána olvasok, kiírom magamnak, érlelődik bennem és videókat, képeket keresgélek adott dolgokhoz, helyekhez.
A karakterekhez is szükségem van képre, így gyakran színész, énekes stb, híresség, akiről mintázom. A személyiségüket általában én alakítom, bár ebben is gyakran kapok segítséget. Közben a legjobb barátnőm főbb feladata az adott karakterek számára autó kiválasztása. Általában ezt ő vagy néha a férjem végzi, bár a férjem feladatai is megvannak. Az épületek felépítésének, belsejének, adott növényeknek a leírásában ő nyújt segítséget. Így nagyjából a munkamegosztás is megvan. 
Mindent jegyzetelek. Anno a férjem hozott egy 2017-es szlovák naptárat, ami szinte olyan nagyságú, mint egy könyv. Bőségesen elférnek benne a jegyzeteim, ötleteim, ráadásul legalább 3-4 sztori előkészítése ebben a naptárban van. Ragaszkodom hozzá, nagyon szeretem. 
Családok feljegyzése, a szereplők életkora, fontosabb ismertetőjegyei, habitusa, munkája, kapcsolódása adott szereplőhöz, mind-mind fontosak lehetnek, hiszen a történetben bármikor előkerülhet, akkor pedig már nem igazán szeretek agyalni, mert gyakran vissza kell keresnem akkor. 

Ha nagyjából kész minden, akkor kezdek hozzá az írásnak. Az első fejezet szokott nálam a vízválasztó lenni. Ha azon túl vagyok, akkor már majdnem nyert ügyem van. Valamiért ez nekem egy kisebb fejtörés, hogy igazán jó legyen és meghozza a lendületet a továbbiakhoz, továbbá fontos, hogy az olvasó figyelmét is felkeltsem. Nem egyszer fordult elő, hogy az első fejezetnek többször neki ugrottam, mert nem voltam elégedett. 
A jelenlegi készülő sztorim, ismét Oroszországban játszódik, s amelyben a múlt -történelme - keveredik a jelenlegi önérvényesítő világgal. Ahol mindenki a saját érdekeit tartja szem előtt, bármi is legyen az ára ennek. 


Elég hosszú, és jó pár éves története van mindannak, amely hozzásegített az íráshoz. A hátam mögött lévő élmények, érzések, események, negatív hatások, az olvasmányok, mind-mind formált és alkotott engem. 
Mindenkinek szüksége van egy adott hobbira, kinek a rajz akár, másnak pedig az írás az, amelyben a kreatív ötleteit, ihleteit kiélheti. 
Ugyan a Maxim pályázatán nem nyertem, de büszke vagyok arra, hogy megpróbáltam, és tulajdonképpen eljutott a regényem a végéig. Szóval nem adom fel, szerzek még tapasztalatokat és nagyon bízom abban, hogy egyszer az én nevem alatt is ott lapul majd egy könyv a könyvespolcokon. 

Köszönöm mindazoknak még egyszer, akik segítségükkel hozzásegítenek a regényeim megírásához. 

Eszter

Időközben újra alkottam a blogomat, kis stílus változáson esett át, remélem ez majd tetszik nektek is. Szeretem a letisztultságot, az egyszerűséget. :) 

📸Instagram: @esthermczako


📧Email: mindiglegyboldog1@gmail.com


10 Megjegyzések

  1. Húha! Nagyon szépen összeszedted ezt a bejegyzést és nagyon jó volt olvasni erről és mi, hogyan, honnan indult el ez neked. Látszik is rendesen, hogy ezt élvezed és szereted is csinálni amit csinálsz, szeretsz írni, kutakodni és mi egymást. Ez őszintén, meg is látszik a írásaidon❤️

    Örülök, hogy ezt a bejegyzést megírtad❤️ Jó volt olvasni, jó érzéssel olvastam végig a soraidat.🥰

    Nagyon szépen köszönöm, hogy megemlítettél engen a bejegyzésesben🥰❤️😘😘 Tudod, hogy ha ötlet, segítség kell megtalálsz❤️🥰

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett ez a bejegyzés, jó volt olvasni, mélyebben belelátni a miértekbe ❤

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  4. Wow, de jó volt olvasni, hogyan is készül egy-egy írásod. Régebben én is szerettem írni, leginkább verseket, néha még most is szoktam, ha olyan lelki állapotban vagyok vagy csak úgy jól esik kiírni magamból a dolgokat. ☺️

    VálaszTörlés
  5. Annyira jó volt olvasni, hogyan is zajlik nálad az írás 😊 Látni minden írasodon, hogy mennyire szereted ezt csinálni. Én már nagyon várom, hogy a regényeidet is lehessen olvasni 😊

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó volt olvasni. Látszik, hogy szívvel-lélekkel írsz. Illetve példaértékű a sok munka amit belefektetsz, és az alaposság is. Csak gratulálni tudok hozzá.

    VálaszTörlés
  7. Ezt annyira jó volt olvasni és most szeretnék is jelentkezni, hogyha nem kapsz elég ötletet, tanácsot, én is itt vagyok. Szívesen beszállok a segítő csapatba :3 Nagyon szeretem az írásaidat, remélem hamarosan többet is tudok majd olvasni. Azt hiszem te és Andi szerettetted meg velem az olvasást. A ti sztoritokkal kezdtem el többet olvasni. Köszönöm nektek és alig várom a következő történeteidet. :) <3

    VálaszTörlés
  8. Tetszik, ahogy minden írásodban ott van a tapasztalat és most kicsit bepillantást engedtél a folyamatokna is. Biztos vagyok benne hogy az írás tesz azzá, aki most vagy. Örülök hogy befejezted ezt a bejegyzésedet is, jó volt olvasni, nagyon tartalmas lett.

    VálaszTörlés
  9. Juj, hogy ez egy nekem eddig hogy maradt le, mikor testhez álló a téma? O.o (főleg, hogy meg is említettél benne, millió puszi, drága <3)

    Köszönöm, hogy megismerhettem ezt a múltat, és a folyamatokba is. Remélem, minél többször tudunk beszélni a közös szenvedélyünkről, az írásról. Gondold el, még a végén együtt fogunk könyvbemutatókra járni :DDD

    Imádom az ilyen ötleteidet, kérlek, írj még többet. És tényleg, ha bármiben segítség kell, tudod, hol találsz <3

    VálaszTörlés
  10. Tényleg nagyon sok munka van a leírásod alapján egy könyv előkészítéséhez. Ez dicséretre méltó

    VálaszTörlés