Most egy olyan témát hoztam Nektek, amely elég régóta jelen van az életemben. 

Imádom a sorozatokat, ez gyerekkoromban is így volt és jelenleg is így van. Anno a brazil és különféle szappanoperákat néztem ugyanolyan átéléssel, mint mostanság a The Crown című sorozatot. Azért manapság már igényesebb, érdekes műsorok kötnek le, meg persze a kosztümösek. 



Térjünk vissza kb 10 évvel ezelőttre , amikor a Tv2 egy sorozatot vetített. Ez volt a Tiltott szerelem. Annyira függővé váltam, hogy nap, mint nap vártam a folytatást. Nem egyszerű szappanopera volt, egy kis plusszal, drámával, valódibb történettel megspékelve. Nem volt ilyen, hogy elveszítette a látását, emlékezetét, de mégis volt benne valami drasztikus. 
Ezt követte a Szulejmán, amit ugyan nem néztem teljesen végig, de hosszan lekötötte a figyelmem, imádtam követni az eseményeket, illetve látni azt, hogy milyen volt Szulejmán idejében Törökország. Persze, Hürrem volt a kedvencem, a határozott és szókimondó jellemével. 


Már egy ideje eléggé rászoktam a TikTok alkalmazásra, sok barátnőmet én fertőztem meg. Leginkább esti agyzsibbasztásnak szoktam használni, de olyan videók jöttek szembe velem, amik egy-egy török sorozatból vannak. Így kezdtem el nézni a Végtelen szerelem című sorozatot. Így utólag nem biztos, hogy el kellett volna kezdenem nézni, mert csak könnyes szemmel tudok gondolni rá, amellett, hogy gyönyörű, szerelmes, izgalmas sorozatról van szó. 
"A szegény családból származó Kemál találkozik a buszon a gyönyörű Nihannal. Kis idő után a sors újra összehozza őket, mikor a lány a tengerbe zuhan egy hajóról és Kemál megmenti az életét. Nihan családja, a lányt egy gazdag üzletemberrel, Emirrel akarja összeboronálni..."




A másik, amiért már régóta odavagyok az Álmodozó. Korábban már láttam őt az egyik magyar csatornán, de nem az elejétől, így nemrégiben újra elkezdtem nézni. Nem bántam meg. Mert amellett, hogy vicces, szórakoztató, jó kedélyű sorozatról van szó, egy érzelmes, szerelmes, ármányokkal teli műsor. 

A történet Sanem-ről egy természetes, vidám és álmodozó lányról szól, aki apja, Nihat élelmiszerboltjában dolgozik, mivel a diploma megszerzése után nem talál munkát. Arról álmodozik, hogy egykor majd híres író lesz, és a lakatlan Galapagos-szigetekre költözik. Azonban szülei férjhez akarják adni, amennyiben nem vállal egy komolyabb állást. Leyla a nővére beajánlja a munkahelyére egy reklámügynökségbe melynek tulajdonosa Aziz Divit úr. Aziz Bey-nek két fia van, Can és Emre, akik részvényesek a társaságban. Emre a cég pénzügyeivel foglalkozik, és abban reménykedik, hogy Ő veszi majd át apjától a társaság irányítását. Can fiatal, szerény és vonzó egyéniség, akit a lányok nagyon kedvelnek. Pontosan ellentéte Emrének, nem igazán érdekli az ügynökség, inkább a fotózással szeret foglalkozni. Kedveli a természetet, a sportokat, a kalandokat, és egyáltalán nem vonzódik a városi élethez. Sanem ahogy elkezd dolgozni, érzékeli, hogy a dolgok nem úgy mennek a cégnél, ahogy az elvárható lenne, és bár ártatlanul, de részesévé válik ezeknek az ügyeknek. A két testvér élete attól a naptól változik meg, amikor Sanem belép a társaságba, a lány igencsak megváltoztatja az események menetét.



Folytassuk a sort a következővel, ami magyarul a Te csengess az ajtómon (Sen Cal Kapimi)  címet viseli. Már nem is emlékszem, hogy fedeztem fel, de már régebben, felkapott viszont csak mostanában lett. Akkoriban minden egyes oldalt felkutattam egy magyar feliratért, de nem igazán volt, sőt infót is alig sikerült szereznem róla. Aztán egy szempillantás alatt felkapták a sorozatot, így végre nem csak angol felirattal kellett néznem :) Szintén vicces, ugyanakkor nagyon romantikus és sok ármányra is kell számítani.
A sorozat Eda Yıldız (Hande Erçel) történetét meséli el, aki minden reményét tanulmányai folytatásában látja, de álmait tönkreteszi Serkan Bolat (Kerem Bürsin), aki megakadályozza, hogy külföldi ösztöndíjat szerezzen. Serkan javaslatot tesz Edának: legyenek két hónapig jegyesek és cserébe megkapja a tanulmányi ösztöndíjat. Bár kezdetben Eda visszautasítja az ajánlatát annak az embernek, akit utál, de kénytelen elfogadni, amikor bizonyos körülmények megváltoznak. Miközben úgy tesznek, mintha jegyesek lennének, Serkan és Eda egy szenvedélyes és kihívásokkal teli kapcsolatot élnek meg, ami mindent elfeledtet. Fel fogják fedezni, hogy a szerelem kemény, de elképesztő. 


Magyarországon nem igazán láttam televízióban, de angol fordításban a következő sorozat a Never Give Up (Asla Vazgecmem). 

Ez egy gyönyörű és magával ragadó sorozat, a megtalált szerelemről és annak megőrzéséről. Nur (Amine Gülşe), egy egyszerű vidéki nő, aki Isztambulba megy és ott találja meg azt, amire a legkevésbé számít, a szerelmet. Nur, egyedül marad apja halála után, de menedéket kap a nagynénjénél, aki egy isztambuli gazdaságban, a Kozan Farmon dolgozik. Nur, és a farm tulajdonosa Yigit Kozan (Tolgahan Sayışman), már az első napon megismerkednek egymással és szikrázik köztük a levegő. A temperamentumos és lobbanékony Yiğit és a makacs Nur közötti konfliktus szerelemmé változik, már az első találkozáskor. Mit fog tenni Nur, amikor megtudja a nagy titkot, amelyet Yiğit őriz? Milyen napok várnak a szerelmükre, amely úgy kezdődött, mint egy álom? Vajon Yiğit felesége, İclal  a kómából ébredve, megtudja-e Yigit és Nur szerelmét?



Végezetül egy friss sorozatot mutatnék be, amelynek első részei teljesen meghatottak, nagyon együtt éreztem a főszereplő lánnyal, s ezután indulnak csak a fordulatok a történetben. Amiről szó van nem más, mint az Emanet (Legacy).

Yaman Kırımlı sikeres üzletember. Gyermekkora sanyarú és hányattatott volt, ám ő nem adta fel, sőt, sokkal inkább megerősödött. A mélyről kezdte, végül nagyon gazdag lett. Apja halála után egy család van, akiről gondoskodnia kell.  Szívét bezárta, senki iránt nem érez semmit. Egyedül öt éves unokaöccse az, aki gyengévé tudja tenni, akit szeret. Yusuf-ot védelmezi és biztonságot nyújt számára, de a kisfiú szeretetre és együttérzésre vágyik szülei halála után.
Nagynénje Seher adhatja meg mindezt.
A lány gyönyörű és alázatos. A nővére a Kırımlı családnál él, emiatt az édesapjuk megszakít vele minden kapcsolatot. Amikor a férje meghal, egyedül marad a rideg kúriában, ahol csak egyetlen boldogsága marad, a kisfia, Yusuf.  Ám egy napon tragédia történik, a nő életét veszti. A halálos ágyán megesketi húgát, Seher-t, hogy vigyázzon gyermekére, Yusuf-ra.
Seher-nek egyetlen öröksége marad: vigyázni Yusuf-ra, ám ez egyáltalán nem olyan egyszerű. A Kırımlı kúria gonosz és ármányokkal teli, viszont Yaman jeges szíve is olvadni látszik.

A véleményem a megosztott sorozatokról csak jó. Sokszor nevettem a vicces jeleneteken, megdöbbentem egy-egy pillanaton, vagy gyakran kellett bekészítenem zsebkendőt, izgultam a szereplőkért. 

Lehet, hogy a jövőben még megosztok veletek néhány kedvenc sorozatot, amelyek török gyártásban készültek. 

Ha esetleg van kedvetek nézzetek bele valamelyikbe, ha szeretitek az efféle sorozatokat. Akad köztük dráma, romantika, sok-sok ármány, és szerintem szuper történeteket sikerült kitalálniuk.

Nektek most mi a kedvenc sorozatotok? 


7 Megjegyzések

  1. Egy pár hónapja mikor a mamám itt volt nálunk nézte az Ígéret című sorozatot. Nekem az nagyon tetszett, de sajnos átrakták más időpontra és már el is tűnt a képernyőről. Nagyon tetszett, mert szépek a színészek, és jó volt a story ( bár nem volt valami gyors folyása), és a várost is gyönyörűen mutatta be.

    VálaszTörlés
  2. A Tiltott szerelem és a Végtelen szerelem hatalmnas kedvenceim voltak. Ha esetleg még hiányozna valami, akkor az Intikam-ot ajánlanám neked, Beren Saat a főszereplő abban is és isteni sorozat! Az amerikai Bosszú-nak a török változata és szerintem sokkal jobbra sikeredett.

    Innen még a Legacy az, ami érdekel, lehet bele fogok kukkantani ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ajánlót, meg fogom nézni. Nagynéném is nézett egyet, amiben ő volt a főszereplő de nem emlékszem a címére, lehet épp ez volt az :)

      Törlés
  3. Van egy pár török sorozat, ami szimpatikus, de olyan "elejétől végéig" csak kevés jött be igazán. Feriha, Fatmagül, Tiltott szerelem (bár utóbbiból vannak hiányzó köztes részek), de nagyjából most itt tartok, azt hiszem. :D
    A Szulejmán az a sorozat, ami sosem vonzott, pedig alapvetően szeretem a kosztümös, régebbi időkben játszódó sorozatokat, filmeket.
    Az összes többi, amit felsoroltál szimpatikus, lehet, ideje megint jobban körbenéznem. :D

    Viszont az feltűnt, hogy a "Nihan" elég gyakori név a sorozatokban. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Szulejmánt kb a közepéig néztem nagy elánnal. Addig igényes volt és tényleg érdekes. Hürrem lecserélése után már nem voltam oda érte.
      Valamiért most nagyon rákaptam ezekre, bár eddig is néztem párat, de az Álmodozó óta újra fan lettem. Arról mondjuk nehezen tudok lekattanni, lassan már 3x nézem :)

      Törlés
  4. Húh, nagyon jó ajánlók ezek! Egyiket sem láttam. :) A szulejmán-t apum szerette nézni. :)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok Barátaim, Puskás Juditnak hívnak Budapestről, Magyarországról Szakmailag sebész orvos vagyok, 52 éves vagyok, kérem figyelmesen olvassa el a valós életem tanúságait, hogyan állítottam vissza egykori szerelmemet két napon belül gyertyák megosztása után. ima, jó szándékom van itt megosztani a jó hírt Tudd, hogy ez az információ segít valakinek, aki most olvassa, meggyógyítani a megtört szívet, és két napon belül helyreállítani az elveszett szerelem kapcsolatát. Lehet, hogy az én tartózkodásom is hasonló, már évek óta házas voltam Áronnal, a múlt hónapban szakított velem, mindent megtettem, hogy újra szeressen, de hiábavaló volt minden, amit tettem, szerettem volna, ha visszajön. mert volt két közös gyerekünk és annyira szeretem, hogy nem bírom nélküle, mindent megkérdeztem tőle, megígértem, de nem volt hajlandó. Elmagyaráztam a problémámat a munkatársamnak, ő a legjobb barátom, és azt tanácsolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot a Drigbinovia Szerelmi varázslattal, ez az egyetlen, ami segíthet, de én az a fajta vagyok, aki soha nem hisz abban, hogy létezik szerelmi varázslat. működhet, nem volt más választásom, mint megpróbálni, küldtem egy üzenetet doctorigbinovia93@gmail.com Email és whatsapp +12162022709 és viber +12066713285. Drigbinovia azt mondta, segíthet visszaszerezni a férjemet, hogy ne aggódjak, hogy minden rendben lesz három munkanap előtt, gondosan követtem minden utasítását, hogy mit tegyek a házamban egy szerelmi varázslat ima közben. az éjszaka. Drigbinovia sugárzott egy varázslatrészletet a szerelemről, és meglepő módon , A második nap 05:00 körül volt. hogy bocsánatot kérjen tőlem, és azt mondta, hogy haza fog jönni, hogy hiányzik neki a családja, annyira izgatott volt, hogy visszafogadtam. Drigbinovia a legjobb módja annak, hogy megmentse a házasságát, csak meg kell próbálnia?

    VálaszTörlés