Sziasztok!


Instagramon feltettem egy kérdést a hónapban, hogy mennyire érdekelné a követőimet a spiritualitásról szóló poszt. Szerencsére sokan szívesen olvasnának erről a témáról,amely úgy gondolom az utóbbi időben egyre nagyobb teret kapott, az emberek mernek beszélni róla és gyakorta alkalmazzák is. 


Mit is jelent a spiritualitás? 


Tulajdonképpen a spiritualitás az utóbbi időben egy összefoglaló név lett, amely az idő múlásával kibővült és több jelentése is van. Ha a szó elejét nézzük, akkor a spiritus latin eredetű szóból származik, jelentése lélegzet. Ha vallási értelemben nézzük, akkor pedig lélek-szellem. 


Leginkább az ember eredeti alakjának helyreállítására értendő, amely hagyományosan az átalakulás vallási folyamatára utalt. Ugyanakkor nem lehet kifejezetten egy vallási nézetre beskatulyázni, értem ezalatt, hogy több vallás közös alapelvét is jelenti a spiritualitás. Olyan világnézeti formákat érthetünk itt, mint például a természetfeletti erők, a szellemi sík vagy a lélek. Hiszen ezek olyan dolgok, amelyeket ugyan több vallásban is megemlítenek, de nem kifejezetten foglalkoznak mélyrehatóan. Így nem jelenthetjük ki azt, hogy a templomba járás vagy az Istenben való hit a spiritualitást jelenti. 


Hogyan jelenik meg a karma a spiritualitásban? 

Mivel világunk nagyon széles körű, tele gondolatokkal, tudományokkal, alkotással, egytől-egyig mind-mind mások vagyunk. Mások az érdeklődési köreink, adott szimpátia alapján ismerkedünk, történnek velünk pozitív és negatív élmények, események. 

A spirituálisan gondolkodó ember  úgy véli, hogy a tettei ok-okozati viszonyban hatnak az életére. Köznyelvben mondhatjuk úgy is, hogy azt kapod amit adsz. A karma lényege ez. Nem feltétlen kell büntetésre gondolni. Hozzuk magunkkal mindazokat a dolgokat, amelyeket akár előző életünkben megtapasztaltunk, elkövettünk, kaptunk. A mostani életünkben pedig ismét meg kell tanulnunk valamit, amit korábban nem sikerült. Ha hiszünk abban, hogy a lélek újra és újra megszületik, akkor olyan dolgokkal kell szembenéznie, ami tanítanak valamit, rámutatnak azokra a hibákra, amelyeket korábban nem sikerült elsajátítanunk. 

Ha megengedtek egy személyes példát, akkor elmesélem, hogy én már többször jártam látónál, spirituális tanácsadónál. Amikor egy másik személyhez fordultam és leültem vele szembe, akkor ő azt mondta, hogy hozzá csak öreg lelkek jönnek. Kérdőn néztem rá, majd folytatta, hogy őt csak azok találják meg, akik már többször újra születtek. Sokat gondolkodtam ezen, és rá kellett jönnöm, hogy a spiritualitás már elég régóta jelen van az életemben. Érdekelnek és kíváncsi vagyok ezekre a dolgokra, pedig az ember változó életkorban lesz fogékony erre - lehet persze ez gyerekkor, felnőttkor vagy később -, de én már elég korán érdeklődtem ez irányban. 


A karma szanszkrit nyelven cselekvést jelent. A hinduk inkább a rituálékhoz használták, illetve szent szövegeik írásához. Azonban a vallás tekintetében már egészen más jelentést kap. Úgy fogalmaznak, hogy adott cselekedetek milyen következményekkel járhatnak. Ez azt mondja, hogy szükségünk van a reinkarnációra ahhoz, mert mindannyiunk életében van egyfajta múltbéli karma. Lehet ez a jelenben egy betegség, kapcsolatok, halálesetek, olyan események, amelyek valamire rá akarnak mutatni, vagy csak tanítanak a körülöttünk lévők számunkra valamit. 

Rámutat, hogy az életünkért és tetteinkért is vállaljuk a felelősséget. 


A harmonet.hu így ír a karmáról


A karma életutak sokaságát kínálja fel a Lélek számára, hogy szünet nélkül fejlődhessen. Addig ugyanis nem hagyhatja el a létsíkot, amíg mindazt, amit korábbi életeiben elrontott, ki nem javítja, meg nem oldja. Tetteinek következményeit a karma törvénye révén tapasztalhatja meg az eljövendő életeiben.




A témában megkérdeztem barátnőmet Andit, mert tudom, hogy nagyon érdekli a spiritualitás, hisz is benne és odafigyel a jelekre. Hogy mit válaszolt ő az általam feltett kérdésekre, most olvashatjátok. :) 


Mióta vonz téged a spirituális? Emlékszel, hogy kezdődött? 

Mindig is inkább spirituális, és álmodozó beállítottságú voltam, ám ezzel a dologgal a dédimamám halála után „találkoztam” közelebbről. Mi elég közel voltunk egymáshoz, és mikor meghalt szinte éreztem, hogy még mindig velem van. Sokszor álmodtam vele, vagy olyan dolgok jöttek velem szembe, amiről ő jutott eszembe, és onnantól kezdve kezdtem hinni a „másik világba”. 


Mit gondolsz magáról a spirituális dolgokról? Valóban létezik ez az erő?

Teljes mértékben elfogadom, és biztos vagyok benne, hogy létezik egy olyan dolog, amit nem tudunk irányítani, de kérhetünk és kaphatunk tőle. Akár jót és rosszat is, és abban is hiszek, hogy vannak segítők, akik mellettünk állnak. 


Mennyire ástad bele magad a témába? 

Az évek során nagyon sok könyvet olvastam el a témával kapcsolatban, és sok videót is megnéztem. Nagyon közel érzem magam a spirituális témákhoz, és úgy gondolom a lélekre is ugyanannyi energiát kell szentelni, mint a testre, és lelkünket is ápolni kell.  


Szerinted a lelkünk újra és újra visszatér? Tudsz arról, hogy te már többször születtél újra, úgynevezett "öreg lélek "vagy? 

Egy könyvben olvastam anno, hogy egy bizonyos ideig igen, majd miután megtanultunk mindent fénylényekké válunk, és úgy segítünk a családtagjainknak. Valószínű már én sem most vagyok itt először, ám nem érzem magam öregléleknek, hiszen nagyon sok tanulni valóm van magammal és a környezetemmel kapcsolatban. 


Mennyire hiszel a jelekben? Szoktál figyelni rá?

Én borzasztóan hiszek abba, hogy vannak őrangyalaink, akik segítenek, és vigyáznak ránk. Tudom, hogy nekem is van egy őrangyalom, aki már nagyon sokszor visszahúzott az életbe, és minden nap mellettem áll. Pár éve pedig van egy kis Angyalsarkom a lakásba, ahol sorba rendeztem az Angyalkáimat. Jelenleg kilenc angyalkám van, és mellettük egy kis tartóba tollak, mert a tollakba is nagyon hiszek. Múlt évben nagyon sokszor került elém különféle toll, amiket mindig egy fentről jövő üzenetnek tekintettem. Nálam mindig ég valamilyen gyertya, aminek csak a múlt évben kezdtem nagyobb jelentőséget nyilvánítani. Mostanában már a színekre is odafigyelek, és az szerint gyújtok meg egyet-egyet, hogy éppen mire kérek erősítést. A karkötőmön is van egy angyalszárny medál. Füstölőm is van, de mivel a férjem annyira nem szereti ezért azt kevesebbet használom.


Andinak köszönöm, hogy részt vett és válaszolt. Remélem és biztos vagyok benne, hogy nem utoljára. 💓


A spiritualitásnak több és komplexebb világa van. Ezek mind-mind olyan dolgok, jelek és történések, amelyekbe, ha bővebben beleássuk magunkat, talán válaszokat kaphatunk az életünkkel kapcsolatos kérdéseinkre. Ugyanakkor magas hatása van ránk is, hiszen a gondolatnak is óriási ereje van. 

Úgy vélem lenne miről még beszélnünk. 

Miről olvasnátok még a spiritualitás témakörén belül? Akinek pedig van kedve a témával kapcsolatban beszélgetni jelentkezzen nálam itt kommentben vagy emailben, megbeszéljük a továbbiakat és keresni fogom őt néhány kérdéssel. 

Legyen szép hétvégétek. 


📸Instagram: @mczesther

📧Email: mindiglegyboldog1@gmail.com


14 Megjegyzések

  1. Nagyon tetszett nekem ez a bejegyzés, főleg úgy hogy járt mellé egy mini interjú is,már ha mondhatok ilyet. ��
    Én is hiszek a spirituális dolgokban, még ha annyira nagyon mélyen nem is. Én, nem igazán vallási szempontból nézem és közelítem meg ezt a témát, hanem mint lélek, lélekvándorlás, újjászületés, valamint a karma szempontjából. Biztos vagyok benne, hogy én is már újjászülettem egy jó párszor, viszont, valahogy én sem mondanám magamat öregléleknek, mert hát amíg a világ a világ, mindig változik és szerintem mindig tanulunk valami újat, akár a mostani, akár a következő életben. Vannak tapasztalataim, de nem olyan mélyek szerintem. :)
    Illetve a párommal is szoktunk ezekről beszélgetni, mint spirituális témák, van mikor mélyebben is belemegyünk a dolgokba. Őt is nagyon érdekli az ilyesmi, na meg ugye veled is szoktam erről beszélgetni, még ha nem is gyakran hozzuk fel témának. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a válaszod. Amit leírtál és igen, amiről szoktunk beszélgetni, mind mind érdekel engem is <3 főleg a reinkarnáció, amibe még egyszer szeretném belevetni magam. :)

      Törlés
  2. Jajjj ez nagyon jó bejegyzés lett. IMÁDTAM OLVASNI.Én is hiszek ezekben és spirituális személynek tartom magam főleg a lélek ami engem érdekel, igaz nem foglalkozok vele mélyen. Sokat hallgatok a belső hangokra, megérzésre és az angyali üzenetekre. Várom majd az ilyen írásokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy írtál, én is így gondolkozom és még szeretnék pár dolgot írni róla, beleszőve a tapasztalataimat :)

      Törlés
  3. Van egy-két ember, akit spirituális téren hitelesnek és valóban nagy tudásúnak érzek, de sajnos ebben a műfajban is sok a "hirtelen megvilágosodott". De azt hiszem, mindenkinek érzi, érti a belső iránytűje, hogy kire érdemes hallgatni e téren.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ebben a posztban a tapasztalataimat, alap gondolataimat szerettem volna megosztani. Olvasok és számtalan videót nézek a témával kapcsolatban, amellett, hogy volt alkalmam eljutni olyan emberekhez, akiktől hallottam egy-két dolgot. A továbbiakban is szeretném ezeket megosztani majd itt:)

      Törlés
  4. Wow, szuper téma, nagyon érdekes! Örömmel olvastam! ☺️

    VálaszTörlés
  5. Ez egy szuper téma, és örülök én is a többiekkel együtt, hogy írtál róla! :) Természetesen én is ilyen ember vagyok, figyelem a jeleket, és hiszek is benne, hogy nem véletlen történnek a dolgok, és plusz a karma úgyis mindenkit utolér egyszer.

    Ha lesz hasonló posztod, azt is nagy-nagy örömmel olvasom el! :*

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, hogy kicsit többet is megtudhattam a spiritualitással kapcsolatban, engem is nagyon érdekel a téma. Főleg a reinkarnáció, abban hiszek a leginkább. Szuper poszt lett, örömmel olvastam és az Andival közös kis beszélgetéseteket, interjúdat is jó, hogy megosztottad nagyon tetszett. Várom a következő ezzel kapcsolatos írásod! ♥

    VálaszTörlés
  7. Elég érdekes lett ez a poszt. Én bár valamennyire spirituális személynek tartom magam, nem igazán ástam ebbe bele magam és úgy hinni se hiszek igazán benne. Viszont a reinkarnáció, újjászületés témája már korábban is érdekelt és milyen király lenne, hogy ha tudatosan emlékeznénk a korábbi életünkre/életeinkre is. Szóval ez most elindított bennem egy gondolatmenetet :D

    VálaszTörlés
  8. Ez egy nagyon érdekes és megosztó téma szerintem. Engem nagyon érdekel a spiritualitás, és hiszek a karmában is. Szuper volt ez a bejegyzés 😊

    VálaszTörlés
  9. Szuper volt olvasni. Sok érdekes információval gazdagodtam. Nem mondanám magam annyira spirituálisnak. Viszont hiszek a jelekben, és próbálok is figyelni rá. Néha utána olvasok, és próbálok megfejteni őket.

    VálaszTörlés
  10. Szuper volt olvasni és nagyon tetszett a mini interjú is. 🥰

    VálaszTörlés
  11. Szeretem az ilyen témákat, örökké tudnák beszélgetni róluk még akkor is ha vannak alapvető különbségek a nézeteink között. De erről az írásról a Tibeti halottaskönyv jutott eszembe, sokrétűen érinti a karmát és az újjászületést.
    Szívesen olvasnék még hasonló bejegyzéseket.

    VálaszTörlés