Sziasztok!



"A kutyák nagy tanítómestereink lehetnek. Sokat tanulhatunk tőlük. Bizonyos keleti felfogások szerint egy-egy guru kutyának születik a tanítványa mellé, hogy megtanítsa Őt a szeretetre. Ott baktat mellette szótlanul, bölcsen, vagy koldul vele az utcán. Elvárja, hogy az gondozza, időt áldozzon rá. Néha többet, mint egy gyerekre. Cserébe hűséges, és feltétlen szeretetet ad. A legtöbb kutyus: jó. Olykor valóban bölcs is, egy nagy lélek, 'mahatma'. Néha egy négylábú több dologra tanít, mint egy egyetemi professzor." (Müller Péter)

Egy kis vidámsággal érkeztem, amelyben most a kutyáké lesz a főszerep. Tudjátok, hogy mennyire elkötelezettje vagyok az állatoknak, főleg a saját kutyáinknak, és mindent meg is tennék értük. Most pedig ideért az április vele együtt a két kedvenc születésnapja is. 

Szülinaposaink

Vegyük csak sorjába: Sokszor említettem, hogy világ életemben a kutyák voltak a mindeneim. Több fajtával volt dolgom, tapasztalatot is szereztem. Amikor visszaköltöztünk a szülőfalumba, csak azzal a kikötéssel tettem, hogy lesz kutyánk, és még aznap megérkezett Prézli - a magyar vizsla. A legjobb barátnőm (a kutya keresztanyja :D ) adta a nevét, mert nem jutottunk dűlőre, de szerintem Prézli annyira frappáns egy vizslának, hogy el sem tudnám képzelni már másképpen. 
Prézli 2019. április 20-án született.Csodálatos szülei voltak, gyönyörűek, és ő volt az első kis gombóc - szó szerint, elég masszív volt a többi között -, akit elhoztunk a családjától. Sajnos a szülők pár nappal később elszöktek (vagy valaki kiengedte őket)  és a vonat áldozatai lettek. Nagyon sajnáltam, mert tényleg csodaszépek voltak. 



Azóta Prézlike 4 éves lett. Hihetetlenül okos, értelmes kutya, azonban túlzottan az is. Olykor makacskodik, önfejűsködik. Ilyenkor, ha valami nem tetszik neki, akkor megsértődve elvonul vagy az asztal alá bújik. 
Nagyon emberközpontú, szereti a társaságot, illetve velünk lenni, mindig szívesen bújik hozzánk közel. 

2021 nyarán megérkezett hozzánk Pali, aki április 22-én született. Pali nevét a férjem nővére adta tippként, mert én mindenképpen valami vicceset akartam, de frappánsat. Említette, hogy a szomszédjuk vizslája Pál, főleg, ha mérgesek rá. Így lett Pali, Palika, kezdetben Palkó. Palika, aki immáron 2 éves, egészen más habitusú, mint Prézli és egyértelműen átvette minimálisan a szerepet, idősebb haverjától. Pali nagyon vicces, izgő-mozgó, játékos, szófogadó kutya. Nagyon ragaszkodó, levakarhatatlan matrica, aki általában mindenhova követ bennünket. Szó szerint. 

Mit jelentenek számomra a kutyáim? 


Jelenleg sokat vagyunk együtt. Mivel nem dolgozom, ezért 0-24-ben együtt töltjük az időnket. Lassan már azt hiszem, hogy vissza fognak szólni, amennyit kommunikálok velük. Viccet félretéve, nagyon összenőttünk, és ezt most érzem igazán. Nagyon sokat adnak, de odafigyeléssel és folyamatos tanítással is járnak ezek a mindennapok. Számunkra ők a családunk, olyan teljes értékű tagjai, akiket soha, semmilyen körülmények között nem hagynánk hátra vagy adnánk oda másnak. Ugyanúgy fontos az egészségük, a minőségi táplálásuk, a jóllétük, mint bárkié. A szeretetükkel és az érzékenységükkel melengetik az ember szívét. 
Ha már pár órát távol vagyok, eszembe jut, mi lehet velük, hogy vannak, mivel mostanság tényleg össze vagyunk nőve. Hogy mi lesz a jövőben, ha megérkezik még egy fő?! Azt nem tudom :) 
Tudják a rendet, hozzá vannak szokva a mi szokásainkhoz, elvárásainkhoz. És ezt be is tartják. Olykor azért bepróbálkoznak, de tudják, hogy ez nem vezet sehova. Pl: udvar után az ajtóban mindig lábtörlés. Vicces, mert maguktól emelik a lábukat. De engedély nélkül nem étkezhetnek, a mi ételünkből pedig nem mernek venni, pedig éhen halnának. 
Odafigyelünk a vitaminokra, sokszor kapnak répát, almát is, de igénylik és szeretik is. Ahogy a közös és egymással közös játékot is. Sok mosolyt, nevetést, vicces szituációt okoznak, imádjuk, ahogy és amilyen pózban tudnak aludni, ahogy játszanak. 



Vicces pillanatokat mind megörökítjük 


Több képet osztottam meg, amelyeket néhány perces előkészület előzi meg, mire a két kutyát le tudjam fotózni, bár Pali sokkal segítőkészebb ebben a sztoriban. Prézli már tudja, mire készülök, ha a telefont előveszem. Azonban gondoltam megosztok Veletek néhány viccesebb fotót, amit még nem mutattam szinte senkinek, csak a közeli barátoknak, ismerősöknek. 



10 +1 érdekesség Prézliről és Paliról 

Végezetül úgy gondoltam, hogy megosztok veletek pár érdekességet, tényt, vicces dolgot, tudnivalót ezekről az ebekről. 

1. Kezdetben nem volt Palika Prézli kedvence, voltak viták. 
2. Prézli pár hónaposan minden délután meglepetéssel várt. Isteni volt késő ősszel, sötétedéskor a szétkapott seprűt, a darabjaira tépett szivacsot, a faágakat szedegetni az udvarról. 
3. Palika az ajtófélfán erősítette a fogait :D 
4. Ha Palira rászólunk, Prézli is szolidaritást vállal. 
5. Szeretnek háton feküdni, elnyúlni. 
6. Beceneveik: Kunyu, Pumik, Kumiék, Szunyuék, Mityella, Pittyentő szájú (ez leginkább a Prézli), Krumplik stb. Ne kérdezzétek, ezek így az évek alatt jöttek. 
7. Pali imád fürödni, a folyóban úszni, ugrálni, Prézli nem. Ez vonatkozik a porszívóra is. 
8. A macskák és egy-egy falusi bácsika nem a kedvencük, ez vonatkozik a biciklisekre és a sétálókra. Azonban kapun belül nagy legények, de senkit nem bántanak, aki ide belép. Sőt, teljes mértékben körülrajongják. Főleg Prézli.
9. Igazi vadászkutyák. Pali kergetett már meg szarvast, nyulat, őzikét. Prézli amolyan szaglászós típus, viszont mindkettő orra kiváló. 
10. A játékokat megtudják különböztetni. Labda, karika, kacsa. Amit kérünk azt hozzák. Prézli egy időben el is tudta pakolni a játékait. xD
+1. Mindkettőt én tanítottam. 



Köszönöm, hogy elolvastátok, a posztot. Remélem, és bízom benne, hogy a két kutyusunkkal még sokszor tudunk szülinapozni. 





KÉRDÉS: Végezetül szeretnék két dolgot kérdezni tőletek :) 
Milyen posztokat olvasnátok ( még) a blogomon? 
Illetve szeretnétek e érdekes, történelmi vonatkozású posztokat olvasni? 



Szép napot kívánok Nektek 

Eszter 






8 Megjegyzések

  1. Nagyon Boldog Szülinapot a két kutyusodnak, Palinak előre is Boldogat🥰🥰🤗🥳❤️❤️Nagyon jó volt olvasni ezt a posztodat, olyan vidám, vicces volt olvasni😁 Nagyon aranyosak a kutyusaid❤️❤️❤️

    Bármilyen poszt jöhet, bármilyen témában🥰 Érdekelne engem a könyvajánlók is, illetve a film, sorozatok is🤗 Interjú sem lebne rossz ötlet olvasni tőled🥰 A történelmi posztok is jöhetnek, minden olyan ami veled is kapcsolatos🥰 de persze szeretem a témáidat is olvasni☺️

    VálaszTörlés
  2. Boldog szülinapot a két rosszcsontnak! ❤️ (Palinak előre is) nagyon tetszett ez a poszt, jó volt így megismerni a négylábú gyerekeidet.

    Ajánlókat én is szívesen olvasnék tőled, a történelmi posztokat, de a rendhagyó bejegyzéseket is szeretem, mikor valamire reagálsz a világból. Akár azt is, hogy haladsz az írással 😛

    VálaszTörlés
  3. Boldog születésnapot a kis édeseknek 💖

    VálaszTörlés
  4. De édesek ❤ boldog születésnapot nekik 😊

    VálaszTörlés
  5. Nagyon Boldog Születésnapot nekik. Cukik, és aranyosak mindeketten.Igazán okosak, és a beceneveik is nagyon tetszenek. :)

    VálaszTörlés
  6. Istenke éltesse még nagyon sokáig a kutyusokat! 🥰🥰 Nagyon cukik! Jó volt olvasni a történetüket! 😊 Szuper látni, hogy ennyire okosak és, hogy tanítottad őket! 😊🥰 Az én kiskutyám is tud vicces pillanatokat okozni. 🤣 Persze, van amikor picit feldűhít, de akkor sem tudok haragudni rá. 😬😁 Az állatokkal teljes az élet, nem tudnék nélkülük élni. 😊🥺

    VálaszTörlés
  7. Először is: jöhet a történelmi és még több kutyás, kutyaoktatás.. úgy látom neked nagyon jól mennek, így szerintem minden állatrajongó, kutyatartó olvasni ilyet tőled.

    Másodszor: az érdekességeket imádtam :'D nagyon viccesek ezek a kis P. Vizslák. Hogy is voltak a Hallivellek? :P Imádtam ezt a posztot olvasni, a képek pedig nagyon viccesek :D Mi lenne velünk állatok nélkül? Szerintem megbolondulnánk >_<

    VálaszTörlés
  8. Boldog Szülinapot a Drágáknak 🥳 Annyira az ember szívéhez tudnak nőni. Jó volt olvasni a bejegyzésed, van sok hasonlóság nálunk is 🤣 pl.: nem macskapárti egyik kutyánk se, kapun kívül mindenkit szétszedne a nagy, ha bejönnek, meg megy a játékért, hogy gyere játszani és olyan mint egy cuki kezes bárány 😆😄😀 Bármilyen bejegyzés jöhet, szívesen olvasom őket 🥰

    VálaszTörlés