Sziasztok!


Szeretném Veletek megosztani, milyen élményekben volt részem az elmúlt pár napban. Igyekszem aktív maradni, illetve a programok, amik még itt a nyár folyamán zajlanak és érdekesnek találom, látogatni. Szerencsére van ebből bőven, így amit tudunk, megnézzük. 


A jelenlegi posztomban a győri Barokk Esküvőről, illetve egy Harry Potter-es szabadulószobáról írnék nektek pár gondolatot.




Barokk Esküvő

A most hétvégén megrendezett Barokk Esküvő 30. alkalommal vonzotta az érdeklődőket, úgyhogy nagy hagyománnyá vált már Győr város életében. Az egyébként jubileumi esemény a barokk korba repítette vissza a látogatókat, a Széchenyi tér pedig a kornak megfelelő pompában díszelgett.
Az egyedülálló eseményen egy fiatal pár házasodhat össze - erre jelentkezni kell -, így a násznéppel együtt a város és az érdeklődők előtt mondhatták ki a boldogító igent, természetesen a barokk kornak megfelelő ruhákban, hajkölteményekben. 


Győr életében azért is fontos ez a korszak, hiszen Mária Terézia idején kapta meg a város a szabad királyi város rangját. 
A három napos program alatt vásárt rendeztek, a gyerekeknek és felnőtteknek is egyaránt tartogattak eseményeket: zenés koncertek, tánc, előadás, mesék. 

A hétvégi programon, a pénteki nap volt a szerenádé, ekkor már az érdeklődők megcsodálhatták a ruhakölteményeket, az ifjú párt, egy felvonulás keretein belül. Itt már látható volt Mária Terézia alakját megformáló hölgy is, aki természetesen a 17. század legnagyobb alakja volt és Győr városába is ellátogatott. 
A szombati eseményen vettünk részt, amikor a pár a barokk kornak megfelelő ceremónia keretein belül fogadott örök hűséget egymásnak. A felvonulás a Városháza elől indult, aztán a város sétálóutcáján végig sétálva érkeztek meg a Dunakapu térre. Csodálatos dallamok közt, egyedülálló látvánnyal vonult a násznép és a zenekar, természetesen itt is a korszak dallamai csendültek fel. A ruhaköltemények káprázatosak voltak, én is kifejezetten kipróbáltam volna. 
Az esküvőn részt vett a Győri Nemzeti Színház egy-egy tagja, pl Nagy Balázs is, akit ceremóniamesterként láthattuk. Rengeteg látogató volt, aki érdeklődött az esemény iránt, határon innen és túlról. 
A Barokk Esküvő hagyományát minél tovább szeretnék megőrizni, reméljük, így is lesz. 
 



Harry Potter szabadulószoba 


Hétfőre beszéltük meg unokatestvéreimmel a Harry Potter szabadulószoba programját. Unokahúgom nagy fan (én is azért), ezt kapta közös ajándéknak tőlünk, de  mindenki jól járt, hiszen hatan érkeztünk meg a helyre, így mi is kipróbálhattuk a játékot. 
Őszintén, még sosem voltam, s bár valószínűleg ez az egy ami érdekel - max még a Múmiás-, mert horror szobába biztosan be nem tenném a lábam, így a Harry Potter kiváló volt. 

Győrben egy kis utcában található pincében voltunk, ahova előre foglalni kellett időpontot. Izgalmasnak tűnt a dolog. A szabályok elfogadása után mentünk be egy szobába, ami őszintén nekem kicsit meglepetés volt, azt hittem egy-két szobán azért keresztül kell mennünk majd, de ez egy kis szoba volt. Ott kellett teljesíteni a feladatokat, megtalálni dolgokat, kinyitni a lakatokat a számkombinációk segítségével, amelyek különböző helyeken, feladatok keretein belül voltak elrejtve. Mivel hatan voltunk, ezért valószínűleg ott rontottunk picit, hogy mindenki nekiesett a sztorinak, mint kiskutya az ugatásnak, és a sorrend egy kicsit felcserélődött. Azt hiányoltam, hogy legalább valami kiindulási pontot adjanak, hogy akkor onnan kezdjük és lehet nem csapongott volna a dolog. 

Tulajdonképpen a pálcát kellett megtalálni, amivel kijuthattunk a szobából. Ami jó volt, hogy valóban voltak varázslatos dolgok, füzetben elrejtett szövegek, félrevezetések. Igyekeztünk, illetve figyeltük a számokat, hiszen a lakatok nagyon fontosak voltak, amik nyitották a kis ládikákat. 

Ügyik voltunk, azért kijutottunk. Itt sajnos fotókat nem készíthettünk, úgyhogy csak a leírást fogom tudni betenni nektek, de egy élménynek jó volt, én nekem valami még hiányzott volna ebből az egészből, de nem volt rossz. 




Végezetül...


Jó kis hétvége volt, tekintve, hogy még bírom a strapát, de valószínűleg hamarosan inkább egy picit visszafogom magam a programozással. Jobb itthon a pihenés. 

Szeptember 2-án azért még egy Tankcsapda koncert beleférhet, mert aztán utána kezdődik csak a hajrá, ami az életünk megváltozásával is jár. Addig feltöltődöm a nyári programokból, meg egy kis Tankcsapda zenéből. Bízom benne, hogy a régi, jó öreg dalokat fogják játszani, meg ami nálam a favorit egy ideje A legjobb méreg című nóta. A gyereknek kulturálódnia kell már most, egy rock (punk-rock) zene kedvelő apukával. 


Nektek, hogy telt a hétvége? 

Legyen szép napotok!

Eszter 

8 Megjegyzések

  1. Oh! Nagyon-nagyon vártam ezt a bejegyzést! 😍 Nagyon jó volt olvasni, a képek is nagyon tetszenek! 🥰❤️ Sajnálom, hogy a szabadulószobáról több kép nem készülhetet🥺 Örülök, hogy ilyen jól telt a 7vége 🥰 Nekem is elment, de örülök hogy vége x)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a Barokk esküvőt nagyon nagyon szívesen megnéztem volna élőben is, biztosan szuper élmény lehetett🥰 A képek nagyon szépek! 😊
    A szabadulószoba és a Harry Potter nem az én világom. 😬
    Nekem nagyon fárasztóan telt az elmúlt hétvége, szombaton piacon votunk, fél 3-kor keltünk. 😴 vasárnap pedig vásárban voltunk. Ez a hét is eléggé hasonló lesz. 😬 de majd hamarosan beérik a gyümölcse.😊

    VálaszTörlés
  3. A Barokk esküvő nagyon jó élménynek tűnik😍 a Harry Potteres szabadulo szobàk meg nagyon jók, május vègén tesomat is elvittük lánybucsun és nagyon jó volt☺️

    VálaszTörlés
  4. Ez a barokk esküvő csodás lehetett. Ha hanarabb tudom hogy van ilyen talán en is kimondhattam volna az igent az eseményen:D a reneszánsz hangulat amugy is közel áll a szívemhez. Egyyzer voltam szabaduló szobában. Nagyon élveztem, de számomra nehéz volt. Örülök hogy jól szorakoztatok a hetvegeken.

    VálaszTörlés
  5. Izgalmas programokban volt részetek 😊 Szuper hogy ilyen jól bírod ezeket 😉 A szabadulószobák nagyon jók 😁😁 Ha sokan vagytok kész káosz 🤣🤣🤣 Remélem a koncert is jó élménnyel fog zárulni és várom az élménybeszámolót róla 🥰

    VálaszTörlés
  6. Igazán izgalmas programban volt részed. Nagyon kedvelem Győr városát. Voltam már többször is. Szeretek időnként visszamenni. Számomra varázslatos az a város. Egyszer voltam még szabadulószobában. Ez a Harry Potteres is jól hangzik. Nekem munkával telt, de ez nálam megszokott. A legtöbb hétvégén dolgozok, valamelyik munkám mindig leköt. Azért hétközben igyekszem időt szakítani a pihenésre. Jó egészséget nektek. :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira szuper eseményeken voltál:3 a Barokk esküvő csodás lehetett, szuper, hogy ilyen van nálatok, nagyon szép hagyomány. A Harry Potter szabadulószoba tök jó lehetett. Én még nem voltam egyben sem : D ügyesek voltatok, hogy kijutottatok. A koncertet remélem még meghagyja neled a pici, utána pedig jöhet a másik része a bababulinak :3 kitartás ❤️

    VálaszTörlés
  8. De király lehet ez a szabadulószoba! Nem is hallottam még róla ☺️☺️

    VálaszTörlés