Sziasztok!


Most nem egy mély poszttal érkeztem, hanem egy fontos momentumról, hogy mi legyen a gyermekünk neve?! Hiszen ez egy nagyon érdekes, különleges, alapvető és lényeges pontja a várandósságnak. 

Nos, vajon kiderül a poszt végén, hogy fogják hívni a gyerekünk? Tartsatok velem és megtudjátok! 


Gyerekkor és tinikor

Azért lényeges ez az alcím, mert én már akkor ábrándoztam arról, mi lesz a neve a gyerekemnek. Mivel regényeket már 12 éves koromtól írtam, hamar akadtak olyanok, amik nagyon tetszettek. Unokatesómmal pedig volt egy játékunk, miszerint felnőttek voltunk, Székesfehérváron laktunk, én ügyvéd voltam azt hiszem, rá nem emlékszem mi. Ezt csak mind amiatt írtam le, mert akkor oda voltam a LAURA névért, ami azóta változott. 
Másik fő pillér az iskola, amikor is a kémia tanárnőm visszatért a gyerkőcök mellől tanítani, és nálam nagyon bevésődött a fia neve: KRISTÓF. Ennek a névnek fontos szerepe lesz, hiszen a mai napig az egyik kedvenc nevem maradt. 
A középiskolában folytatva a regényírást, egy időben csak démonokkal- boszorkányokkal teli könyveket írtam. Rá voltam függve egy névre, amit nehezen tudtam később a további írásaimban elengedni, ez pedig a BENJAMIN  volt. Természetesen nem magyar sztorikról van szó, de úgy gondolom, megállta volna a helyét bárhol. A tinikoromban már gyakorlatokra kellett járni óvodákba, ahol is sok -sok kisgyerekkel találkozhattam, nevek is tetszettek, illetve mindig a fiúk voltak a kedvenceim, ne kérdezzétek, hogy miért. Ez a későbbi évekre is jellemző volt. 


A sulik után Budapesten kezdtem új életet, ott megismertem a férjemet. Hamar éreztem, hogy ő lesz az igazi, ráadásul az összeköltözés is csak megerősített abban, hogy együtt szeretnénk leélni az életünket. Nem tudom ki hogy van vele, de egy idő után beszélgettünk arról, hogy milyen nevet szeretnénk a gyerekünknek, pedig nem terveztük még. Sőt. Mint korábban említettem, hogy inkább a fiúk álltak közelebb hozzám az fix volt, hiszen a Kristóf a férjemnek is tetszett. A másik a Márton volt - de sokáig csak az egyik bölcsisem jutott róla eszembe, aki konkrétan szétrúgta mindig a bokánkat, amikor el kellett válnia a szüleitől. Azonban a szülőfalumban az egyik templom védőszentje Márton, illetve az ex polgármester jóképű, de amúgy nálam fiatalabb fia is szintén. A lány nevek azonban kicsit háttérbe szorultak és kemény három név volt az amiben meg tudtunk állapodni: Dóra, Dorka, Dorina

2018 után, drága barátnőm halálával egy dolog biztossá vált. A második név mindenképpen Mária lesz, ha kislányt adnak nekünk a fentiek. 


A jelen

Az, hogy babát várok, olyan váratlan volt, mint a villám. Az meg még inkább poén volt, hogy a doki jóóóóóóóó sokáig, sőt a mai napig, nem mondta meg, hogy mi lesz a kisbaba. Ezt nem ecsetelném, de bekaphatja. Tehát, felocsúdtunk, aztán elkezdtünk agyalni, milyen nevet válasszunk a gyermekünknek. Volt azért adott, de jöttek újak. 
Természetesen a hasból illetve egyéb gondolatokból doktorált rokonok, ismerősök, kollégák rögtön azt mondták, hogy lány lesz, így elkezdtünk többnyire lányon gondolkodni, mivel én mindig a fiúban agyaltam évekig. 

Elsősorban fontos volt számomra, hogy köthető legyen akár a felmenőkhöz, rokonokhoz, illetve kissé ritka legyen, jelentése sem volt utolsó. Így lett a lány nevünk első verziója RÓZA MÁRIA, ami utal a sok-sok Rozália felmenőmre, illetve a MÁRIA adott volt. A másik verzió JÚLIA MÁRIA volt, ami emlékezés a J betű miatt a mamámra - Jolán- ,illetve anyukámra, aki Julianna. Ez a két név volt a fix. Azonban ott motoszkált a fejemben, hogy Róza névnap szeptember elején van, a gyerkőc meg a hónap közepén érkezik, nem akartunk vele kiszúrni.
Aztán jött még egy jolly joker, ami egy este pattant ki a fejemből, amint jöttem-mentem a házban. Mivel különlegeset akartam, a vezetéknév pedig M betűs, a férjem neve is M, így be kellett látnom, baromira illenek a vezetéknévhez az M betűvel kezdődő keresztnevek. Szóval jártam-keltem a házban és kipattant az agyamból egyik volt bölcsisemnek a neve - mert tudjátok, nem szabad embert kapcsolni a nevekhez, de mivel annyi gyerek járt már hozzám, olykor nehezen megy :D - aki MILÉNA. Meglepetésemre a férjemnek is tetszett. Így becsípődött a név. 
Fiúban nálam szóba jött még a BENEDEK, BENJAMIN, ZÉNÓ, de az elsőn kívül a férjemnek egyik se tetszett. 

A 24. hétig nem nagyon tudtuk, hogy kék vagy rózsaszín ruhákat kellene venni - megj.: mondjuk pink ruhát életemben nem vennék - de a babamoziban elég egyértelműen megmondták, hogy mi a helyzet. Bármilyen nemnek örültünk volna őszintén, de ha már így alakult a kék az én színem mióta az eszemet tudom, most elszállhatok e tekintetben is. :D 
Viccet félretéve, gondoltam, hogy most ez ami ebben az egészben a legbiztosabb volt már évek óta. Két nevünk volt, ami olyan biztos volt, mint a beton. Ahogy hazaértünk, eléggé egyértelművé vált, hogy melyik lesz, hiszen az egyik név mostanság ismételten elég gyakorivá vált, ez mindig a szemem előtt lebegett, hogy tucat neve ne legyen. 

Így maradt játékban: Kristóf és Márton. 

És, hogy melyik lett a befutó? Ha eléggé figyeltetek akkor egyértelmű. 😋Aki pedig már tudja pszt 😄😀😙


Köszönöm, hogy elolvastátok a posztomat. 

Mindenkinek minden jót és szép hétvégét. 


Eszter 


📸Instagram: @esthermczako


📧Email: mindiglegyboldog1@gmail.com


10 Megjegyzések

  1. En ugx tudom, hogy az orvos csk akkor nem közli, ha a szülők nem akarják :o érdekes hogy csak úgy simán nem mondta meg. Egyébként a kapcsolatunk elején már nekünk is meg van a két baba nevünk :D Tekla és Teodor :D

    VálaszTörlés
  2. Számomra az egyik nagyon szép lány név az Annamária. Fiúnak nem tudom milyen nevet választanék, ha egyáltalán eljutok egyszer addig, hogy gyermekem legyen vagy egyáltalán párom, akivel terveznék erről... szerintem a Tibor lenne az egyik, apukám és papám után, talán János (családi vonás megint). De persze nehéz dönteni, hogy úgy válasszunk nevet egy babának, hogy illő legyen hozzá :)

    VálaszTörlés
  3. Húh, mi is sok neveken agyaltunk, de valahogy engem is a fiú nevek vonzanak a legjobban, na nem mintha a lány nevek ne jöttek volna szóba. :D Igazából, sokat beszélgettünk róla és hogy illeszkedjen a vezeték névhez is, úgy választottunk neveket. :) Én már tudom mi lesz a fiatok neve :D <3

    VálaszTörlés
  4. Valóban fontos és meghatározó momentumok vannk ebben a posztban. Hiszen a névválasztás több tekintben is fontos, és végig kísér minket egy életen át. Igazából nekem mindegyik nagyon tetszett amikre említést tettél. Biztos vagyok benne, hogy szuper nevet váasztottatok végül. Jó egészséget kívánok nektek.

    VálaszTörlés
  5. Nekem lány nevek közül a Tekla nagyon tetszett, illetve a Kolett. Fiú nevek közül nagyon tetszett a Nolen, de végül a Tamás mellett tettük le a voksunkat, mert az illett leginkább a vezetéknevéhez.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon fontos a megfelelő névválasztás szerintem is. Manapság már egyre több furcsa név van jelen, aminek nincs mögöttes tartalma pl: Kavics, de szerették volna, hogy legyen Dömper név is. Szerencsére ezt nem engedélyezték. Jó ha van jelentése és története egy névnek 😊 A tiétek is egy szép név lett 🥰

    VálaszTörlés
  7. Nagyon érdekes volt olvasni a névválasztásotok történetét. A felsorolt nevek közül nekem is tetszett mindegyik, csak a Kristóffal van olyan háttértörténetem, hogy az egyik exemnek az a neve. Én is viszonylag fiatalon ábrándoztam a gyerekem nevéről és a párommal is volt már szó jövőbeli lehetséges gyereknevekről. A mi esetünkben inkább a lánynevek jöttek gördülékenyebben és annyit mondanék erről, hogy a Nóra név az ami nálunk becsípődött magyar névnek 😀

    VálaszTörlés
  8. Anynira jó, hogy ezt megírtad. Szerintem minden gyerkőc játszott felnőttesdit és a gyermekének a neveinnis elgondolkozott. Én is:3 bár már fogalmam sincs, hogy akkor mi volt a kedvenc. Most viszont a Nina az biztos lenne, a másik nevet párom választaná. Mindenképp 2 név mellett döntenék. A fiúnál hatalmas gondban vagyok, mert én inkább a lány nevekkel játszottam, így nem is gudom, mi az, ami tetszene. Nektek pedig tenyleg illeni fog az M betűhöz a fiúnév :3 ügyesen összehoztátok. Reméljük nem szólnak ebbe is bele a rokonok :D

    VálaszTörlés
  9. A névválasztás azért is fontos, mert gondolni kell arra, hogy oké, hogy kicsinek aranyos egy-két név, de iskolában már nem biztos, hogy szegénynek egyszerű élete lenne, belegondolva, hogy a mostani társadalom milyen...
    Bár én nem tervezek szülni, nem jelenti azt, hogy nem játszottam el a gondolattal, hogy mi lenne, ha még is. A vezetéknév igazából tökmindegy, mert én biztos, hogy az én vezetéknevem elé felvenném a férjem nevét, de ha lány lenne, biztos, hogy Szófia vagy Zsófia lenne. Fiúknál alap a Kristóf és a Róbert.
    Külföldiek közül a Lucian tetszik a fiúknak, lányban nem gondolkodtam el, de ott is a Sophie lenne a befutó.
    Nektek pedig szerintem tökéletes a pici neve a vezetéknevetekhez. Főleg, hogy én is tudom :D

    VálaszTörlés
  10. De jó ez a téma. 🥺 Ezen már én is sokat gondolkodtam. A lány neveket már évek óta tudom, de a fiú neveket nem igazán. 🤔 Viszont azt is tudom, hogy milyen nevet nem adnék, főleg, ha lány gyermekem lenne. 😁

    VálaszTörlés