Sziasztok!


Az elmúlt hónapokban - mióta itthon vagyok és itt van ez a szerencsétlen játszótér a szomszédban - úgy döntöttünk a férjemmel, hogy körül nézünk a környéken. Ugyan voltam már sok-sok helyen, de a viszontlátás mindig jó és, ha már ott voltunk eszegettünk is pár falatot, így kipróbálhattuk a helyi éttermeket is. 

Na de merre jártunk? Kis úti kalauz következik, ha tippeket gyűjtenétek. 

Csesznek - Pannonhalma 


Cseszneken található vár, már a 13. században is állt, így hosszú századok óta jelen van a magyar történelemben. Falait ugyan már többször újították, de mindenképp érdemes ellátogatni oda, a táj és a kilátás páratlan. Belépőt kell fizetni, de nem nagy összeg. 



Pannonhalma: mivel a város is közel van hozzánk és nagyon szeretjük, így ismét meglátogattuk a Lombkorona Tanösvényt, mert nagyon szép itt is a kilátás. Emellett egy kilátóból is csodás látvány tárul elénk. Ha már ott jártok, Pannonhalma híres a gyógynövényes kertjéről - ahol kávézó/cukrászda és bolt is található-  illetve a Főapátságot is érdemes megtekinteni. 



Pátfalu (Podersdorf)


Ausztria itt van a szomszédunkban - szó szerint - ezért fél óra alatt a határon lehet az ember a házunktól. Tavasszal felfedeztük a határon túli falvakat - városokat, ami gyönyörű volt, hiszen már jócskán az Alpok vonulatában autóztunk. Több helyet meglátogattunk, de egy kirándulás alkalmával Pátfaluban megnéztük a kilátót. A Fertő-tó partján található város csodálatos, a tó rendben tartott. Itt egy séta alkalmával több tevékenységre lehetőség van, de ami a legszimpatikusabb volt, hogy az emberek piknikeztek, pihentek a parton. Ide biztosan visszatérünk. A kilátót áprilisban belépő nélkül látogathattuk. A parkolás is megoldott, így gond nélkül mindent meg tudtunk nézni. 






Bakony- Bakonynána- Zirc

Mivel nem minden nap jár az ember a Bakony vonulatai között, ezért felmértük a terepet, aztán később egy túrával adtunk az érzésnek. 
Én már többször jártam itt, de ahogy fentebb is említettem most is nagyon jó volt a tavaszi levegőben a friss erdőben autózni. Medvehagyma illat, állatok, szép táj adta meg a hangulatot. 
A túrát is várandósan teljesítettem. Igyekeztem odafigyelni, lassan sétáltam, többször pihentem. Nem mondom, hogy egyszerű volt, de jól éreztük magunkat, Pali is nagyon fáradt lett a nap végére. 
Mielőtt útnak indultok tájékozódjatok, de megéri a táj, a patakok miatt. 




Egy másik alkalommal - névnapomon - Zircig mentünk. Itt is jártam már, de most az apátság tövében egy kis étteremben fogyasztottuk el a vacsorát. Nagyon hangulatos volt, kedves kiszolgálással. Ha már ott jártok, nézzétek meg az arborétumot is. 


Komárom - Révkomárom


Itt is többször jártam már, de a legutóbb felfedeztünk egy iszonyat jó éttermet, ezért ismét visszatértünk. Szerettünk volna egy kicsit kirándulni, így úgy döntöttünk, hogy átsétálunk Révkomáromba. 
A Duna csodálatos, az Erzsébet-híd vezet át a már szlovákiai városba. Itt megnéztük a Szent-András templomot és a belvárosban sétáltunk picit. 

Ezen felül, gyakran meglátogattuk Győrt, Sopront, hiszen azok is itt vannak nem messze, Győr pedig a kedvenc városom amúgy is. 

Továbbá Dunakilitin a Duna duzzasztójánál jártunk, illetve Keszthelyet és Budapestet sem hagytam ki. 


Remélem tudtam néhány tippet adni, hova látogassatok el a jövőben. 
Ti merre jártatok mostanság? 


Szép vasárnapot! 


Eszter 

7 Megjegyzések

  1. Nagyon jó poszt lett, ötletes hogy merre érdemes ellátogatni mostanság, vagy akár jövőre😊 Mi balatonlellén voltunk, de hiszen ezt tudod❤️ Valamint átmentünk kicsit Balatonboglárra is. Nagyon jól éreztük magunkat😊❤️ Ha minden jól megy, akkor jövőre is visszatérünk❤️Köszi az ajánlást😊 A képek nagyon szépek lettek❤️

    VálaszTörlés
  2. U az Ausztriai városban még nem jartunk, de szeretnénk túrázni menni majd itt is. Zircen mar voltam es nagyon szép hely, kicsi kertváros szerű hely es nagyon tuszta a levegő. Nagyon jó dolognak tartom, hogy várandósan is túrázól a saját tempódban! Csak így tovább.

    VálaszTörlés
  3. Uh, de szuper, hogy megosztottad ezeket a helyeket, mindenképp felírom őket a bakancslistámra! 🥰 Csodaszép és különleges helyek egytől egyig! Én is imádok a hűvös erdőben autózni, bár ugye hozzám a Bükk van közelebb.😁 A Duna partot is imádom, bár sajnos még nem sokszor volt hozzá szerencsém. 😬 De talán ez a jövőben majd változik. ☺️ Én is többfelé jártam mostanában, sok minden van tervben a jövőre nézve. 😁☺️

    VálaszTörlés
  4. De szép helyeken kirándultatok 🥺 kedvem lett hazautazni, hogy én is ellátogassak ezekre a helyekre. Magyarországnak (és Ausztriának is) nagyon sok szép helye van :)

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos helyeken voltatok 😊 Mi mostanában Harkányban, Siklóson és Pécsett voltunk 😊

    VálaszTörlés
  6. Szuper bejegyzés, csodás helyekkel ☺️ a képek pedig annyira gyönyörűek ❤️

    VálaszTörlés
  7. Egyik helyen se jártam még, de olyan csodás képeket készítettél, hogy máris kedvet kaptam, hogy mindet meglátogassam:3 Mi Tiszafüreden és Lillafüreden voltunk ^^

    VálaszTörlés