Sziasztok!

Tegnap (az utolsó előtti napon) sikerült elmennünk és megnéznünk a kiállítást, amit én még gimis koromban láttam utoljára. Számomra úgy tűnt, hogy ez egy picit bővebb, bár voltak dolgok amik ismerősek voltak a számomra arról a kiállításról.
A Titanic titkai mindig is érdekeltek. Mi történt? Miért történt? Emiatt is mentem el ismét és néztük meg a párommal. Szerencsére őt is érdekelte és tetszett is neki. 
Nos, a következőkben elmesélem, miképp jutottunk be és milyen volt maga a kiállítás. 

A nagy érdeklődésre való tekintettel január 14-ig meghosszabbították a kiállítást, én pedig mindenképp megakartam nézni már. Természetesen nem az utolsó napokat céloztam meg, de valahogy úgy alakult, hogy most tudtunk elmenni. A kiállítás a Király utcában található, amikor mi odaértünk egy elég hosszú sor állt már a bejárat előtt. Megbeszéltük, hogy tíz percet várunk és elmegyünk, aztán végül szinte egy órát vártunk arra, hogy bejussunk. Rengetegen voltak kíváncsiak, mialatt a pénztár előtt is várakoznunk kellett. 


Miután a jegyet megvettük kaptunk egy beszállókártyát melyen egy név és néhány adat volt, amelyet (aki járt már itt) a végén megnézhettük mi történt az illetővel a Titanic elsüllyedése után. 
Rengeteg kiállított tárgy, információ volt a teremben, melyeket meghallgathattunk egy készülék segítségével. Az aktuális kód megadásával minden információt megtudhattunk a hatalmas hajó történetéről. 
Néhány gondolatban a Titanicról :


"1907-ben kezdődött a Titanic tervezése, amelyet szinte az utolsó napig készítettek. A Titanic magassága egy 18 emeletes háznak felelt meg, s az elkészült hajóban törökfürdő és squashpálya is volt. 1912. április 10-én indult útjára a hajó. A katasztrófa előestéjén több jégjelentést kaptak, de a távírászok túlterheltsége miatt, nem mindegyik jutott el. 1912. április 16-án kellett volna megérkezni New Yorkba. 14-én éjfél előtt húsz perccel Frederick Fleet jéghegyet vett észre, majd meghúzta a vészharangot. Balra forduláshoz adták ki a parancsot, de a hajó oldala súrolta a jéghegyet. A kapitány utasítására megkezdték az utasok mentőcsónakba helyezését, mentőmellények kiosztását. Éjjel egy órakor vészjelzéseket is leadtak, majd közben a csónakokat leengedték az óceánra. 02.18-kor a Titanic meredek szögben állt, két perccel később teljesen elnyelték az óceán habjai. A mentőcsónakban fagyoskodó túlélőket 75 perccel később a Carphatia vette fel. A legtöbb áldozat a legénységből került ki, köztük a kapitány Edward John Smith. A legkevesebb áldozat pedig a hajó első osztályából. " 
A kiállításon egy 6 perces némafilmet is meg lehetett nézni, amelyben a hajó építését és vízre bocsátását lehetett nyomon követni.  A következő termekben az első osztályt és annak szobáját is láthattuk, majd a harmadosztálybeli szobákat is megtekinthettük. Az első osztálybeli szoba akkoriban luxus-lakosztálynak számított. A kiállításon egy jéghegyet is megérinthetett a látogató.
A végén aztán megnézhettük a beszállójegyünkön szereplő illetővel mi történt. Én egyébként egy színésznő voltam, 22 éves, az első osztályon utaztam, szóval szerencsésen túléltem a Titanic katasztrófát.











Számunkra nagy élmény volt ez a kiállítás. Sajnos a mai nap van utoljára, de remélem aki meg tudta nézni annak tetszett :)  Ha érdekel még benneteket milyen fotókat készítettem, akkor instagramon nézzétek meg az instasztorimat :) 

Végül pedig egy idevágó dalt is megosztanék, ha már TITANIC :)


1 Megjegyzések

  1. Hatalmas élmény lehetett :) mi is terveztük párommal hogy elmegyünk még decemberben, de sajnos csak egy napot voltunk fent Pesten, ugyhogy nem fért bele :( De örülök hogy a te képeid által én is "ott lehettem", köszönöm :)

    VálaszTörlés