Sziasztok!

Szerettem volna egy kicsit kikapcsolódni, s mivel az írás az életem, ezért éppen kapóra jött Amy legutóbbi posztja. Nagyon tetszettek a kérdések és őszinte leszek, imádok ilyeneket töltögetni, mivel nem igazán szoktam megosztani ilyesmiket itt a blogon. Vagy csak ritkán. Úgy láttam jónak, ha most ezt elkészítem én is és megosztom Veletek. Nagyon köszönöm a lehetőséget és kicsit elterelte a figyelmemet, amíg ezzel is tevékenykedni tudtam. 



 Amit tudni kell a TAG-ről:  Emília write tag-e alapján készült el, amelyeket aztán, utána még Leah és Abeth válaszait olvashattátok, továbbá Amy is megosztotta a kérdésekhez tartozó gondolatait. 

Aki szeretné nyugodtan töltse ki. :) 

Szabályok:

*Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
* Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
* A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
* Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
* A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
* Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretnél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
* A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
* Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
* Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
* Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád!

 

Kérdések:

J A N U Á R – ÚJ KEZDET

1. Mik az írós terveid erre az évre?

Többek bíztatására elkezdtem írni Az orosz című regényem harmadik részét. Ugyan címileg ez sajnos változni fog majd a jövőben, de mindenképpen szükségét éreztem, hogy a karaktereknek és ezáltal magamnak is adjak egy új esélyt. Nehezen engedem el sajnos, emiatt rányomja a bélyegét az új történeteimre, de most készülök, hogy ez lesz az utolsó. 


2. Van-e olyasmi, ami közvetve vagy közvetlenül kapcsolódik az íráshoz, és idén szeretnéd letenni, a múltban hagyni?

Nem tudnék most ehhez kapcsolódót írni. Az írás nekem eléggé fontos, így semmiképp sem szeretnék sem ezt, sem ehhez kapcsolódó dolgot letenni. 

3. Hogyan, mikor állsz neki egy új történetnek? Milyen elkezdeni?

Szerintem a legjobb része az egésznek. Hosszú kutatómunka előzi meg, és ezt élvezem. Mindennek alaposan utána olvasok, inspirálódok például a szereplők házáról, azokról a helyekről ahol élnek. Szeretem ezeket elmenteni, jegyzetelni, hogy át tudjam adni az olvasónak, milyen is az, ha együtt belépnek a karakterem szobájába, vagy csak végig utaznak vele egy-egy utcán. "Lássák" ők is, a karakterem szemével a helyszíneket. Emellett alaposan lejegyzetelem a karaktereim jellemzőit, rokoni, baráti és természetesen szerelmi szálait. Fontos, hogy képem legyen az egész cselekményről, amit közben még nyilván megváltoztatok, de szeretek azért tematika alapján haladni. A nehézséget az első fejezet szokta feladni. Ha azon túljutok, akkor megy minden mint a karikacsapás. 
Amikor régebben közép-újkori történelmi regényeket írtam, akkor szintén nagyon sokat olvastam. Alaposan feljegyeztem a korra jellemző dolgokat, viseleteket, annak minden apró részletét (ebben anyukám sokat segített). Akadt olyan eset, amikor a libriben pont találtam egy erre vonatkozó könyvet, a fontosabb oldalakat elolvastam gyorsan, így igyekeztem a korabeli divatból is toppon lenni. Általában ezek a történetek Angliában játszódtak, így alaposan utána jártam az akkori kinézetnek, épületeknek, hajóknak stb.. Fontos elemei ezek a regény készítésének, mert én például szeretek az utóbbi években mindent hűen ábrázolni. Amíg 16-17 éve a fantasy, vámpíros-boszorkányos-démonos történeteimet írtam, akkor elég sok minden kitalált volt a regényeimben. 

4. Milyenek a téli írós szokásaid? Más, mint amikor jó idő van?

Télen jobban szoktam írni eddig. Hamar sötétedett, hangulatosabb számomra, mint nyáron, talán jobban is jön az ihlet. De, ha nagyon benne vagyok egy sztoriban, akkor tulajdonképpen mindegy is. Télen több időm volt rá. 

5. Hogy állsz a sztorijaidban a téllel?

Igazából bármelyik évszakkal meg tudok "küzdeni" semmi gond, most fog eljönni a pont, amikor valóban télbe fogom elvinni az olvasót. Volt már hűvösebb időjárásban jelenet, azoknak is utána szoktam olvasni, hogy mi a jellemző azon a területen, abban a hónapban. Ugyanis eddig különféle országokba kalauzoltam  már el az olvasókat és fontos, hogy ne fals dolgokat írjak róla. Úgyhogy az igazi tél most fog következni. 

+1 Leah kérdéseHa választhatnál egy ötletet az írásaid közül, amelyiket lehetőséged lenne kiadatni, melyik lenne az és miért? 

Mindenképpen Az orosz, hiszen már egy megmérettetésen túl van, és elég szépen szerepelt. Emiatt egyértelműen vétek lenne kihagyni, hogy a könyvespolcokra kerülhessen. Úgy érzem, hogy jó esélye lenne, talán lennének olyanok, akik megvásárolnák. 
Eddig a verseny miatt is, illetve a jövőjét illetően még nem töltöttem fel sehova, szerettem magamének tudni, illetve nem nagyon mutogattam, aki szívesen elolvasta volna, annak elküldtem. 

+1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

 

 

F E B R U Á R – ÁLARC


1. Szerepelt-e már valamelyik történetedben farsang, karnevál, álarcosbál, bármilyen beöltözős móka?

Eddig még nem, inkább bulik voltak, illetve a középkori írásaimnál is bálokról írtam, farsang, karnevál még nem került elő a történeteimben. 


2. Ha egy hétre magadra ölthetnéd az egyik szereplőd bőrét, ki lenne az és miért?

Jaj, ez nehéz kérdés. Az orosz c. kéziratomból Rose karaktere nagy kedvencem. Hasonló, mint én. Szókimondó, kiáll magáért és a családjáért, barátaiért. Ugyanakkor vágyakozik a szerelem után, szereti a rosszfiúkat, de képes józanul gondolkodni. A másik karakterem, akit megemlíteném, körülbelül 15 éve került papírra. Jessicának hívták, aki varázserővel rendelkezett, és nagyon sok veszély leselkedett rá. Meg kellett küzdenie a családi titokkal, azzal a világgal, amibe belecsöppent. Határozott, jó jellemű lány, aki korán elvesztette a szüleit. 

3. Szokták a szereplőid másnak mutatni magukat, mint amilyenek?

Volt már karakterem/karaktereim, akik "álarcot" hordtak, hogy ne derüljön ki, kik is ők és milyenek is valójában. Ezek a karakterek fontos szereplői voltak az adott regénynek, hiszen akár negatív, akár pozitív irányba lendítették a sztorit. 

4. Igazi vagy írói álnév? Miért?

Ezt már tizenéve nem bírom eldönteni. Egy éve kitaláltam egyet, de még nem érzem magaménak, úgyhogy egyelőre igazin futok. 

5. Szoktál valakivel az írásról beszélgetni, vagy inkább „rejtőzködő” típus vagy?

Nem vagyok rejtőzködő, bárkivel szívesen beszélgetek a témáról. Mivel ez a legnagyobb hobbim, emiatt, ha lehetne naphosszat beszélgetnék, írnék, de ugye vannak egyéb elfoglaltságaim is.  12 éves korom óta igyekszem írni, újabb sztorikkal előrukkolni, azonban nagyon sokáig nem bíztam magamban, hogy akár jó is az, amit csinálok. A barátaim folyton bíztattak, véleményeztek, segítettek, ám én mindig olyan bizonytalan voltam, míg be nem adtam versenyre a regényem, megmérettettem magam. Elég jól alakult minden így elsőre, nem gondoltam volna, de a regényem a döntőbe jutott. Így most már én is azért elhiszem magamról, hogy talán nem rossz, amit csinálok. De én a regényírásról bárkivel, bármikor szívesen beszélek. Pl.: a férjem szokta mondani a regényben szereplő autók jellemzőit. A barátnőm olvassa, ötletel velem, segíti a cselekményt előre vinni, ha megakadnék és egy plusz gondolat hiányzik, illetve, Andinak is nagyon sokat köszönhetek, mert ő is végig kísérte akár Az orosz útját, akár a többit is. Ééés.. anyukám is az orosz tanulmányaival tett hozzá a regényem egy-egy szegmenséhez. Úgyhogy nekik sokat köszönhetek, illetve, akik érdeklődtek róla, olvasták szintén. 

 

+1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

 

M Á R C I U S – ÉBREDÉS

  

1. Reggeli vagy esti író-típus vagy? (Vagy valami egyéb?)

Tulajdonképpen bármikor tudok írni, de rám az esti- éjszakába nyúló írás, ami jellemző. Legtöbbször akkor jön az ihlet, akkor elcsendesett már minden, illetve mivel munkából is délután, késő délután értem haza, így esténként írtam. Mióta megszületett a kisfiam, sajnos az alkotás elmaradt, de most gőzerővel szeretném pótolni. 

2. Hogy viszonyulnak a karaktereid a reggelhez?

Szeretek reggelről írni, így mindig belevonom az olvasót is a reggeli dolgokba. Fontos, hogy indul a nap. :) 

3. Na és Te magad? Mennyire vagy nehezen/könnyen ébredő?

Huh, nehéz kérdés, mert amíg dolgoztam volt, hogy extrémen korán kellett kelnem és azt nagyon utáltam. Az ideális a munka idején az 5.40 volt, azt még bírtam. Nálam nagyon fontos, hogy ébredek, meg szükségem van a tejeskávéra, hogy magamhoz térjek vagy a tudat, hogy segít. Ha bármi balul indul, iszonyat napom szokott lenni és az a hangulatomon is nagyon meg szokott látszani. A kolleganőim tudták mindig mikor nem szabad hozzám szólni :) Mostanság Marcival egyidőben ébredek vagy olykor kicsit előbb. 

4. Ha az volna a feladat, hogy ébredéssel kezdj egy történetet, mivel dobnád fel? (Ha van kedved, meg is írhatod a jelenetet.)

Ha a jelenlegi - és ehhez kapcsolódóan az előző két részhez kellene kötnöm az ébredéses történetet, akkor karaktereim szerelmi és/vagy civódása lenne a fő. Ha a szerelmi, akkor mindenképpen az első részt ajánlanám, amiben van is példa a reggeli ébredésre, amikor egymás mellett találták magukat, Alexander pedig elmélyedt Rose-ban. Ha a civódás és a flegmatikus stílust nézzük, azok pedig egy frappás beszólást tudnék elgondolni, egy vicces, szivatós jelenettel. 

5. Van valami érdekes pillanat, amire az elmúlt időben ráébredtél az írással kapcsolatban?

Tyű. Nem tudok Alexander karaktere nélkül élni. Viccet félretéve, amúgy így van. Nagyon beragadt nálam az ő stílusa, holott azóta már készült Törökországban játszódó írásom, Egyiptomban, de Alexander valahogy visszaköszön mindig. Szerettem írni, az első alkalom volt, hogy férfi szemszögből is írni mertem és meglepően egészen jól ment. Sőt, majdnem jobban, mint egy női karakter. Úgyhogy úgy láttam jónak, ha adok még egy utolsó esélyt, hogy folytassam a történetét. 

+1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)


Nagyon tetszett ez a kis tag, szívesen töltök ki ilyeneket és hasonlóakat. Bízom benne, hogy a továbbiakban is folytatódni fog, örülök, hogy rátalálhattam. 


Szép hétvégét!

Eszter 


9 Megjegyzések

  1. Köszönöm szépen. Ezután is nagyon szívesen elolvasom, és segítek neked. Tudod mennyire szeretem olvasni az írásaidat. 🥰

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó volt olvasni a válaszaidat 🙂

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó volt olvasni az írásaidat, kíváncsian várom a 3. részt egyébként! ^^ Az ilyen írói tagek mindig jók, mert egyúttal beleshetünk mások munkáiba, megismerhetjük, ki hogy építi fel a világát stb. Tudod, ha írásról van szó, hozzám is jöhetsz nyugodtan, főleg, hogy az én oroszom a minap rám rúgta az ajtót, hogy ötletei vannak.

    VálaszTörlés
  4. Na akkor újra 😃
    Nagyon jó volt olvasni a válaszaidat, amolyan kulisszák mögött bekukkantani 😃 Nagyon örültem egy hosszabb bejegyzéseidnek, valamint hogy a karaktereidről is olyan jó volt olvasni ahogyan mesélsz róluk, mondjuk Alexandert mondtad is, hogy nehezen engeded el. Álnevet neked nem is nagyon tudnék elképzelni, legfeljebb így M.Czs. 🥰

    VálaszTörlés
  5. Szuper volt ezt a bejegyzést olvasni, így kicsit belelátok a világodba, szemléletedbe és új dolgokat tudok meg rólad.🥰

    VálaszTörlés
  6. Jó volt olvasni tőled ezt a bejegyzést. Nekem is inkább télen van ihletem. Az ősz a tél hangulata számomra inspirálóbb. Új dolgokat is olvashattam rólad, és érdekes volt látni a te szemléleted.

    VálaszTörlés
  7. Örülök, hogy kitöltötted 😊 Sok új dolgot olvastam rólad és látni, hogy milyen nagy szenvedéllyel írsz 🥰 Remélem hamarosan, már a könyvesboltokban is lesz regényed és elolvashatom majd 🙏

    VálaszTörlés
  8. Én nagyon szerettem a regényed, szuper hogy folytatod az írást!
    A bejegyzésed is nagyon jó volt olvasni, jó kicsit betekinteni a kulisszák mögé 😊

    VálaszTörlés
  9. Aztaa, nagyon örülök, hogy kitöltötted. Jó volt olvasni a kérdésekre a válaszaidat. Az orosz engem érdekelne egyébként, merr imádtam tőled minden kis novellát/regényt olvasni. Az, hogy nem tudod elengedni, azt jelentheti, hogy még van benne pár dolog, amit nem osztottál meg és nagyon remélem, hogy sikerül kiadnod, még ha nem is ezen a címen:3

    VálaszTörlés