Sziasztok!

Mivel teljesen rákattantam ezekre a Tag-ekre, muszáj voltam ismét elkészíteni a legújabb változatát, folytatását, ennek az írói kérdéssornak. Emlía tollából származnak a kérdések, nagy köszönet Neki. 
Szeretnék számotokra betekintést engedni azokba a folyamatokba, amikor én írok, illetve, hogy milyen sztorik kerülnek ki a kezeim közül. Biztos vagyok benne, hogy egyszer eljön az én időm is, és a boltokba kerülhetnek a regényeim. 

Addig is lemaradtatok volna, akkor előzőekre készített válaszaimat ITT és ITT tudjátok elolvasni.


Szabályok:

* Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
* Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
* A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
* Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
* A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
* Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretnél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
* A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
* Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
* Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
* Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád!


Á P R I L I S  - ÉVSZAKOK 

1. Melyik a kedvenc évszakod és miért?


Tavasz. Igazából téli gyermek vagyok, ami szintén nem áll távol tőlem, de a tavasz a megújulás időszaka. Imádom, amikor éled a természet.

2. Milyen évszakokat érintenek a történeteid? Van köztük domináns, vagy ami ritkán kerül elő?

Változó. De leginkább mindig nyári vagy tavasszal indítok a történeteimben. Régebben (kb tizenéve) akkor iskolakezdéssel (középiskolai év, egyetemi év), tehát őszi időszakkal kezdtem.

3. Van olyan történeted, ahol másmilyenek az évszakok, mint nálunk?

Nincs.


4. Kihasználod az évszakok adta lehetőségeket az írásaidban? (Ha nem, akkor remélem, most kaptál egy ötletet. ;))

Abszolút. Mivel aprólékosan szoktam írni, az időjárás, az évszakok bemutatása is fontos szempont a számomra. Szeretek írni esőről, a levelekről ilyesmi.


5. Változnak az írós szokásaid az évszakokkal?

Amúgy igen. Mint már korábbi kérdésekben is kifejtettem: ősszel és télen valahogy jobban szeretek. Ilyenkor hamar sötétedik, nem igazán tud az ember mit csinálni, megszáll az ihlet. Rengeteget gépeltem ezen időszakokban.

M Á J U S - ZSONGÁS


1. Van olyan zene, amit szoktál íráshoz (előtt, alatt, után) hallgatni és teljesen bezsongsz tőle? Muti!

Sok van. Anno is mindig hallgattam ilyen inspirációsakat, (illetve imádom pl a kedvenc sorozataim fanvideóinak zenéit). Az orosz regényem kapcsán összeállítottam egy lejátszási listát anno, így a további írásaim alatt is megtettem. Általában olyan nyelven hallgatok zenéket, ahol játszódik a történetem: török, orosz, amerikai, olasz, arab.

Amik viszont nagy kedvencek azok ezek ( bármikor képes vagyok rongyosra hallgatni) :

The Weeknd - The Hills  

Mikolas - Acapella 

Miia - Dynasty 

Артем Качер - Люби Меня 


2. Te ha írsz, inkább bezsongsz vagy elzsongulsz?

Hmm. Inkább elvonulok, magamban vagyok, mondjuk alfában. 😊 Átadom magam a történetemnek, nem mondanám zsongásnak, mert az egy teljesen másfajta érzés.


3. A méhek szorgosak. Te hogy érzed, mennyire vagy szorgalmas, ha írásról van szó? (Nem egyenlő azzal, mennyi lehetőséged van írni.)

Nálam az írás akkor megy a leginkább, amikor úgy rendben van körülöttem minden. Ha lelkileg nem vagyok jól nem megy. Hiába akarom, hiába van tele a fejem ötlettel, nem tudok írni. Úgyhogy akkor vagyok szorgalmas, amikor úgy nagyjából kerek minden. Akkor éjjel -nappal írok, körmölök, az a legjobb.

4. …és rajokban élnek. Te hogy szeretsz írni, egyedül vagy másokkal? (És ha másokkal, akkor személyesen összegyűlve vagy online?)

Mindegy végül is, de inkább magamban, egyedül szeretek. Mondjuk írtam már együtt baráttal és unokatestvéremmel egy közös történetet. Utóbbinál egy éjféli misére menet találtunk ki egy sztorit, kb 14 éve. Az nagyon klassz volt, de abba maradt.


5. Hogy állsz a tömegjelenetekkel?

Szerintem jól. Az orosz c. regényeimben akad több olyan jelenet: akció, közös összejövetel, stb, ami nem okozott számomra problémát. Igyekeztem figyelni a karakterekre, a jelenet fontosságára.


J Ú N I U S -  REPÜLÉS

1. Repültek már valaha a karaktereid? (Akár maguktól, akár eszközzel.)

Igen. Repülővel igen. Az egy klassz dolog volt, mert jelenlegi történetemnél Amerikából mentek Oroszországba magángéppel. Ott kiszámoltam a repülési időt, illetve azt is mennyi az időeltolódás, tehát, hogy fognak odaérni, milyen napszakban. Az egy remek időtöltés volt.

A tini koromban írt fantasy regényeimben teleportáltak, ha ez így repülésnek számít
😊


2. Mik a legmagasabb helyek, ahol a szereplőid valaha jártak?

Huh, passz. Irodaház épülete? :D Nem tudom, nem volt ilyen.


3. Ha valamit kidobunk, szoktuk azt mondani, hogy “Na, ez repül.” Volt már nálad, hogy karakter, szál, jelenet, etc. “repült”?

Oh sok ilyen volt. Élveztem is. Akkor úgy éreztem, hogy bakker ez igen jó lett, lehetett az egy karakter, egy jelenet akár. Rá kellett jönnöm, hogy mennyire megy pl egy akciójelenet, intimebb jelenet. Ráadásul Alexander karakterébe is belebújhattam: hiszen nála próbáltam először férfi szemszögből írni. Imádtam.


4. Mikor érzed azt írás közben, hogy szárnyalsz?

Amikor csak pörögnek a fejezetek. Amikor azt látom, hogy érkezik egy izgalmas pillanat, majd kapcsolok, hogy rendben, lezárom, és jöhet a következő. Ilyenkor észreveszem, hogy mennyit írtam már, és jó pár fejezettel előbbre járok fejben. Remélem most is érezhetem ezeket a pillanatokat majd.


5. Alig kezdődött el a játékunk, egyet pislogtunk, és már elrepült az év fele. Hogy álltok most? Haladtatok akár írással, blogolással, akár pihenéssel?

Mivel lelkileg nem vagyok toppon, emiatt az írás akadozik. Ahogy írtam, ilyenkor nem szabad erőltetnem semmit, mert nem olyan lesz, amilyet én akarok. Várok, addig ötletelek, (ami már nagyon megvan már fejben, papíron ) és folytatom, amikor úgy érzem, a körülmények nyugodtabbak, én egy kicsit összeszedtem magam. Vár a harmadik rész, nem hagyhatom veszni, mert ezt nagyon keményre terveztem, tele akcióval. 



Köszönöm, hogy elolvastátok!

Kommentjeiteket, pedig méginkább. 

Szép napot!

Eszter 

11 Megjegyzések

  1. Imádom olvasni a bejegyzéseid😍 Nagyon jók voltak a kérdések, valamint öröm volt olvasni a válaszaid, hiszen így beletekintés kaphatok a kulisszák mögé🤗 Várom a írásodnak a második, illetve a harmadik részét is 😍❤️

    VálaszTörlés
  2. Érdekes volt olvasni. A zene engem is megihlet, inspirál. Nálam is hasonlóan alakul, ha nem klappolnak a dolgok, vagy esetleg nincs minden rendben hanyagolom az írást, a social médiát. Ez egy remek poszt lett, hogy több mindent megtudjk rólad, és az írási stílusoddal kapcsolatban, ami szuper.

    VálaszTörlés
  3. Annyira jó ezeket olvasni 🥰 Sokkat tudok meg rólad ☺️😉 Tavasz az én évszakom is, hiába vagyok nyári gyerek 😂🤣

    VálaszTörlés
  4. Érdekes volt olvasni a válaszaidat. Önkéntelenül is összehasonlítottalak magammal... Én is télen születtem, mégis a nyarat szeretem a legjobban ;-) Régen állandóan zenét hallgattam, tanulni is úgy szerettem, de ha a blogot írom, akkor nem hallgatok semmit. Ha hosszú távon vezetek, akkor megy a zene az autóban.

    VálaszTörlés
  5. Szuper ez a TAG, jó kicsit belátni a folyamat mögé, és jó volt olvasni a válaszaid ❤️

    VálaszTörlés
  6. Annyira jó olvasni ezeket a tag-eket és a te válaszaid is nagyon érdekesek voltak :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira imádom olvasni ezeket a tageket, szuperül bemutatja egy író/kezdő író szakaszait meg azt is, hogy mit hogyan csinál, szeretem. Tetszik ez az egész kihívás:3

    VálaszTörlés
  8. Imádom a bejegyzéseidet, ilyenkor úgy érzem, hogy még töbet tudok meg rólad! 😊 Nekem a tél és az ősz a kedvencem, de a tavasz is szép tud lenni. 🥰

    VálaszTörlés
  9. /Vivi voltam😁/

    VálaszTörlés
  10. Nagyjából mindenki a nyarat és tavaszt szereti a történeteiben kezdésként, szerintem mert általában ősszel írunk úgy igazán, amikor vágyunk a jobb időre :D
    Én is imádok esőről írni, szerintem az a leginkább kifejező természeti esemény - hang, látvány, érzés. :)

    Érdekes volt a válaszaidat olvasni és tetszett, hogy megtudtam, te pl. boldog-író vagy - én sokkal inkább feszült helyzetben írók gyorsan. Remélem sikerül találnod egy kis békességet és boldogságot és tudsz írni :)

    VálaszTörlés
  11. Imádom a válaszaidat, tök jó, hogy te is kitöltöd ezeket. Szoktunk ugyan beszélgetni az írásról, de ez más. Ilyeneket nekem eszembe se jutna megkérdezni xD.

    VálaszTörlés