Sziasztok!

Érkeztem egy újabb bejegyzéssel, megszállt az ihlet az elmúlt hetekben, úgyhogy, ha jut időm írni, akkor mindenképp megajándékozlak benneteket egy poszttal. 

Bár többnyire porosodik a laptopom, ha mégis eljutok odáig, hogy bekapcsoljam, számomra is felüdülés egy kicsit pötyögni, írni, olvasgatni, szörfözni 😀
Most kitaláltam ismét egy random rovatot, mert hát olykor-olykor ide is becsempészek egy kis sztorizgatást Marciról. Mostani bejegyzésemben a zene van porondon, erről mesélnék nektek. Mivel mi nagyon imádjuk, én pedig sokat éneklek, emiatt pedig Marci sem marad ki a jóból. Jöjjön most, Mit hallgat Marci a szüleivel? poszt. 


Széles a repertoár 

Mindig is imádtam a zenét, ezért sem telik el úgy nap, hogy ne énekeljek a gyerkőcnek vagy hallgassunk valamit. Mivel szakmámban is nagy hangsúlyt fektettem a zenei nevelésre, itthon sincs másképp. Őszintén bevallva, vannak olyan gyerekdalok, amik így napokra, hetekre beragadnak és sokat éneklem, de nem probléma. Marcinak kezdettől fogva rengeteget éneklek, hallgatunk zenét, nagyon szereti és így 5 hónaposan látom, igényli is őket. Amit élvez, arra most már kimutatja a tetszését is. 
Marcinak leginkább gyermekdalokat éneklek, amelyeket a bölcsődében is. Ezen kívül népdalokkal szórakoztatom, amiket nagyon szívesen és érdeklődve hallgat. 
Jelenlegi kedvencei: Sej kora reggel délelőtt, ácsolják a háztetőt
                                  Megy a hajó a Dunán
                                  Árkot ugrott a szúnyog
                                   Kiment a ház az ablakon
                                    Itt a fejem itt van ni...
                                   Által mennék én a Tiszán ladikon
                                   Erdő, erdő, de magas a teteje
                                   Erdő mellett nem jó lakni
                                    A csitári hegyek alatt stb.
Szereti a Kerekítő és Ringató dalokat. 

Azonban itt nem ér véget a sztori, hiszen azért van egy metál kedvelő apukája és egy szintén változó zenei ízlésű anyukája. Marci ezért nagyon oktatva van, ami a stílusokat illeti. 

Mióta megszületett azóta számos muzsikát hallhatott álltalunk, ezekből szemezgetek most nektek. 
Ne kérdezzétek, hogy hogyan jutott eszembe pár hónapja, de ami biztos, mamám nagy Joe Cocker rajongó volt, amire emlékeztem. Marcinak nem sokkal születése után le is játszottam, amire a mai napig megnyugszik. 


Itt nem ér véget a zenei kultúrálódás sora, hiszen gyakran hallgat klasszikus jazzt. 


Egy-egy példa után érkezzen egy kis rock, metál, amit az apukája révén nagyon szeret. Ezek közül is mutatok párat. 



Marci az átlagos karácsonyi énekeken túl, Metal Christmas albumot "fogyasztotta" az ünnepek alatt és után. Ez a kedvence, ami meg is nyugtatja, ha picit rossz a hangulata. 

Ezen kívül bekerült a repertoárba természetesen a Metallica, AC/DC zenék is, továbbá az elmaradhatatlan Tankcsapda. Olykor Prosectura, illetve Alvin és a Mókusok is. Ezt majd csökkenteni kell, mert nem gyermek kompatibilisek. 😂

Marci ezen kívül megismerkedhetett a Disney dalokkal is, amiket kezdettől fogva sokat éneklek neki. Valamiért a Szépség és a szörnyeteg volt az első, de Tarzan, Pocahontas, A kis hableány (kattints a mesék címére) dalai is sorra kerülnek egy-egy alkalommal- imádom őket és sajnos nehezen tudom elénekelni könnyek nélkül. Most gondolok bele igazán a Tarzan -Gyermekember szövegébe. Így anyaként rájönni, hogy Marci majd egyszer nagy lesz, azt, hogy a világban milyen szépségek vannak, mi tudjuk megmutatni a számára. A Pocahontasról pedig mindig a gyerekkorom jut eszembe. Hihetetlen micsoda változások történtek azóta, arról nem beszélve, mennyire szép és kedves ez a mese számomra. 



Dalok, amik olykor -olykor előkerülnek

Terhesség alatt sokat hallgattuk Geszti Péter - Mit tehet a sejt című dalát, ami zseniális, olykor ez is előkerül, de általában csak én éneklem a saját szórakoztatásomra.. A napokban, esti bulizásunk alkalmával Marcival R-Go-t, Hungáriát és Első Emeletet hallgattunk. 
Ezen kívül István, a király rockopera, további musical dalok, Rómeó és Júlia, Bereczki Zoltán, meg egy kis Justin Timberlake dalok is felkerülnek a listára. Jobb később, mint soha, és szeretném, ha Marci ezeket is ismerné. 

Gondoltam ezzel a kis poszttal szeretném mutatni, milyen széles itt nálunk a paletta, de kíváncsiak leszünk Marci mit fog majd kedvelni a jövőben. Ami tuti, én éneklek elég sokat, ami természetesen a fejlődéséhez is hozzátartozik, meg azért a szakma azért kötelez engem is 😊😉 Előkerül a furulya és a gitár is néha -néha, ezeket is szívesen hallgatja. 
Ugyan sajnos a legújabb dalokról le vagyok picit maradva, de azért ezek engem is szórakoztatnak a mindennapjainkban. 


Köszönöm, ha elolvastátok és velünk tartottatok egy kis zenei kultúrálódásban. :)
Ti miket hallgattok mostanság?  

Eszter




5 Megjegyzések

  1. Ohh ez a poszt olyan jó lett, Marci nagyon aranyos lehet. Főleg a rock zene lepett meg, amikor először mondtad :3 a Disney is nagyon jó ^^

    VálaszTörlés
  2. Nagyon cuki lehet Marci :) szerintem jó dolog, ha már ennyi idősen ennyi dalt felismer :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper, hogy ennyiféle zenét mutatsz a babának. 🥰
    Én is többfélét szeretek, de Taylor Swift-et és Dzsudlót szoktam legtöbbször hallgatni. 😊

    VálaszTörlés
  4. Jó ízlésűek a szülei, nehogy már Marci ne legyen az :D
    Nekem jelenleg a Myrath és az Orbit Culture a nagy kedvenceim.

    VálaszTörlés
  5. Nekem nincs kedvencem. Szinte mindent meghalgatok. Bár, a mai magyar zenék többségét nem kedvelem, de azon kívül mindent. Rock, Jazz, Pop, Retro bármi jöhet. Leginkább hangulatfüggő. Marci igazán sokoldalú zenéket hallgat. SZuper, hogy ennyi stílussal megismertetitek. :)

    VálaszTörlés