Sziasztok!

Egyre jobban vagyok, ez a napfény még talán jót is tesz nekem, a terasz ajtó nyitva, végre kapok levegőt. Nos, egy kis helyzetjelentés után elmesélném, hogy miért ez a cím, ami :)

Lehet már unjátok, hogy napok óta csak film-sorozat posztokkal jövök, de legtöbbször mindig az aktuális témáról szeretnék írni, ami épp velem történik, ezt pedig semmiképp sem akartam kihagyni.
Nos, biztos tudjátok, hogy a Pretty Little Liars volt az a sorozat, amit legutoljára néztem, de mivel véget ért, nem találtam semmi újat, leginkább csak a régi kedvenceket néztem pl: Bűbájos boszorkák, Gossip Girl, Reign. A múltkor aztán D.Tóth Kriszta instagram oldalán jött szembe egy fotó, amelyen az a sorozat volt, amiről most írni fogok Nektek.
Gondoltam belenézek már, bírom az ilyen kosztümös, történelmes sorozatokat, gondoltam biztosan tetszeni fog. A múltkor elkezdtem már, de mivel dolgom volt, nem tudtam befejezni az első részt, ezért tegnap nekiláttam újra.
Kifejezetten tetszik, hogy nem 30, 45 perces egy-egy rész, hanem egy órás. Az az egy óra olyan részletes és tartalmas, hogy az én figyelmem teljesen leköti, mintha egy filmet néznék.

Miről is van szó?  - THE CROWN  - A KORONA
A Netflix által készített sorozat II. Erzsébet uralkodását, életét mutatja be, olyan részletességgel, hogy szinte mindent megtudunk a királynőről. A leghosszabb ideje trónon lévő királynő életét fiatalkorától fogva nyomon követhetjük, onnantól, amikor apja, VI. György beteg lett illetve az esküvőjét Fülöp herceggel. A kritikusok szerint (mert már több film is készült a királynőről) A korona c. sorozat a leghitelesebb alkotás a brit uralkodónőről. A sorozathoz az információkat dokumentumfilmekből, családtagoktól, barátoktól, titkároktól tudták összegyűjteni.
A sorozatban azonban nem csak a királynő életét követhetjük nyomon, hanem a családtagjai illetve a szigetország miniszterelnökével és annak munkásságával is megismerkedhetünk. Így láthatjuk azt is, hogy Erzsébet húga Margit miként folytatott titkos viszont egy elvált férfival, aki mellesleg egy katona és a család barátja.
Az első évad leginkább a királynő uralkodásának első éveit mutatja be: apja halála, az utána rá váró feladatok, mint trónörökös és anya.

A sorozat népszerűségét mi sem bizonyítja, hogy tavaly két Golden Globe díjat is bezsebelt, a másodikat az Erzsébetet megformáló Claire Foy kapta. Emellett Fülöp herceget alakító Matt Smith szinte kiköpött mása a hercegnek. Én amikor először megláttam csak az jutott eszembe, hogy hasonlíthat ennyire a fiatal Fülöpre. A másik a Winston Churchillt alakító John Lithgow, aki szintén egy az egyben a miniszterelnök mása.
Egyszóval, a The Crown olyan tűpontosan adja vissza Erzsébet életét, hogy tegnap este hosszú órákra a gép elé szegezte a tekintetem.
Ma folytatom, kíváncsi vagyok, hogy alakulnak a dolgok most következik a király temetése és Erzsébet koronázása.
Állítólag 6 évadot terveznek a szerkesztők :)

Ha gondoljátok nézzétek meg az előzetest, én bátran ajánlom Nektek :)



2 Megjegyzések