Sziasztok!

A Föld napja alkalmából egy programajánlóval érkeztem most Nektek :)

Aki követ instagramon, olvashatta, hogy tegnapi napon a Sas-hegyen kirándultam a kollégáimmal. Ezt a túrát már régóta megejthettem volna, hiszen most már lassan 6 éve a Sas-hegy lábánál dolgozom. Terveztük a férjemmel, hogy egyszer elmegyünk, megnézzük a kilátást, mert én odavagyok a panorámákért, de aztán sosem jutottunk fel. Nos, aki Budapesten jár és látta már a Gellért-hegyet vagy a várat, új látnivalót szeretne, mindenképpen látogasson el a Sas-hegyre.

A következőkben tartsatok velem, néhány gondolatban bemutatnám Nektek a Sas-hegyet illetve saját képekkel illusztrálnám miért is érdemes elmenni oda.

A Sas-hegy Budán található természetvédelmi terület,  266 méteres magaslat.  A hegyet igaz, hogy már beépítették, de a hegy része védelem alatt áll, a Duna-Ipoly Nemzeti Park része. A Sas-hegy a XI. és a XII. kerületben található, Sasad városrész peremén.


Amint a túrázó a Sas-hegyre ér, egy kiállítás kerül elé, ez pedig egy nagyon klassz nevet kapott: Menedék a betontengerben. Ez az interaktív kiállítás a Sas-hegy kincseit - élő és növényvilágát mutatja be. A hegy természeti értékeit pedig a tanösvényen is érdemes megnézni, melyet - ha valaki csoportosan érkezik - foglalkozásokon, előadásokon is részt lehet venni. Iskolásoknak, ovisoknak is szerveznek túrákat.

Állat és növényvilága is gazdag, színes: a pannon gyíktól kezdve a különböző madárfajokig mindent megtalálhat túrázó és a természet kedvelője. A növények is nagyon különlegesek és szépek, azt hiszem érdemes mindegyiket megnézni, lefotózni. A Sas-hegyen a nőszirom és a Szent-István szegfű is megtalálható.
Hozzáteszem a pókok is nagy számban megtalálhatóak a hegyen, az előadáson elmondták, hogy ebből körülbelül négy fajtája csak a Sas-hegyen található meg.

A Sas-hegy kilátójába okvetlen fel kell sétálni, hiszen a kilátás páratlan. A kilátóból a Gellért-hegyet, a várat tökéletesen látni, de a Duna, a Megyeri-híd és a város panorámája tárul a látogatók szeme elé.
Én, ahogy már korábban is említettem, imádom a kilátásokat, hosszú ideig csak néztem a távolba.

Nos, aki sétálni akar, friss levegőt szívni, közben pedig szereti a madarakat vagy a növényeket, virágokat érdemes ellátogatni a Sas -hegyre, amely novemberig várja a látogatókat.


Cím: 1112 Bp. Tájék u. 26
További információhttp://www.dunaipoly.hu/hu/helyek/bemutatohelyek/sas-hegyi-latogatokozpont


Ehhez kapcsolódóan, végül pedig dicsekednék, hogy a munkahelyem által kiírt környezeti pályázaton, amelyre én mesét küldtem el, harmadik helyezett lettem.A címe Sas-hegyi mesék. A mesémet egy színész: Albert Péter olvasta fel, hatalmas megtiszteltetés volt.  Annyira boldog voltam, amikor tegnap kihirdették az eredményt. :) Szóval, a tegnapi napom nagyon jól sikerült :) 

0 Megjegyzések