Sziasztok!


Most egy olyan filmet hoztam Nektek, amelyet már hónapok óta nagyon vártam és végre annyira örültem, hogy elkezdődött a vetítés és foglalhattam jegyet rá. 

Pont kapóra jött az évfordulónk, mert a férjemnek is bejött az előzetese a filmnek, ezért nem volt kérdés, hogy Blake Lively által annyit promózott Emily-re ülünk be. 

Blake Livelyvel változó a kapcsolatom. A Gossip Girlben hol szerettem, hol nem a karakterét, mindenesetre iszonyú tehetséges színésznő, azóta pedig egyre jobban kedvelem, amióta Ryan Reynolds mellett találta meg a boldogságot. Szép és tehetséges. Kell ennél több?
Itt jött képbe az Egy kis szívesség című film, amellyel őszinte leszek nektek nagyon vegyesek az érzelmeim. Igyekszem nem lelőni a poént, de MINDENKI SAJÁT FELELŐSSÉGRE OLVASSA 
SPOILER VESZÉLY! 


Stephanie (Anna Kendrick), az egyedülálló blogger anyuka nyugodt, kisvárosi élete egy csapásra megváltozik, mikor megismerkedik a gyönyörű és titokzatos Emilyvel (Blake Lively). Egy nap Stephanie-t felhívja újdonsült barátnője és egy kis szívességre kéri, ami váratlan események sorozatát indítja el. Emily rejtélyes módon eltűnik és az aggódó Stephanie blogja olvasóihoz valamint Emily jóképű férjéhez, Seanhoz (Henry Golding) fordul segítségért. Az eltűnt nő utáni nyomozás során sötét titkok kerülnek a felszínre, ami meghökkentő fordulatot hoz mindenki életébe. 

Kezdjük azzal, hogy sajnos eléggé eltudja vinni az ember érdeklődését egy jól megszerkesztett előzetes. Most is így történt. A promo annyira jól sikerült, hogy konkrétan vágytam arra, hogy lássam a filmet, mert tudni akartam, hogy mi történt Emilyvel, hogy valóban meghal e és ki az aki a haláért felelős. Noha, az előzetesben Emily fia megszólal, hogy látta az anyját és üdvözli Stephanie-t, a filmben vártam az átütésre, a rémületre, hogy úristen, de tudjátok elég sok jelenetben ez elmaradt. Azt hiszem egyszer szóltam oda a férjemnek, hogy úristen, de tulajdonképpen még mostanáig nem tudom hova tenni a dolgot. Semmi esetre sem szeretném ócsárólni a filmet, mert tulajdonképpen tetszett, de nagyobb durranásra vártam. 

Stephanie és Emily gyerekeik által ismerkednek meg. Stephanie egyedülálló, Emily pedig sikeres, gazdag és mindig tudja mit akar, ennek pedig hangot is ad. Barátnők lesznek, de lehet ez a barátság egyoldalú. Stephanie nagyvonalúan segít Emilynek, amikor megkéri, hogy gyerekét hozza el a suliból vagy, ha társaságra vágyott. Megbeszélik a titkaikat, Emily pedig a rengeteg Martini mellett arra is figyelmezteti barátnőjét, hogy soha egy fotót nem készíthet róla. 
Egy napon Emily eltűnik, amit a blogger anyuka a főzős blogos videóiban is megoszt. Napról napra több furcsaság történik, miközben Stephanie támogatni próbálja Seant,, egyre közelebb kerülve hozzá. Pár nappal később Emily testét megtalálják a tóban, kiderül, hogy meghalt, ám több érdekesség is napvilágot lát, amit aztán sem Stephanie, sem Sean nem hisz el, igaz a férj is elég nagy bajban van, mivel életbiztosítást kötött a feleségére. 
Idáig a történet egészen érdekesen alakult, érdekessé vált, hogy amikor Stephanie beköltözött a házba - mert persze arra volt idő, hogy pár nappal a temetés után ágyba bújjon a barátnője férjével - , kipakolta Emily gardróbját, de azok érdekes módon ugyanúgy visszakerültek a helyükre. Eléggé creepy rész volt, fúú gondoltam innentől aztán félni kell, pláne, hogy Emily fia jelezte, hogy látta az anyját. Na és itt aztán furcsábbnál furcsább jelenetek következtek, persze Stephaniet nem lehetett olyan könnyen átverni, elkezdett nyomozni, ki is lehetett Emily. New Yorkba ment, majd amikor telefonon felhívta, akkor már kezdett körvonalazódni a dolog. Stephanie kiderítette, hogy mit titkolhatott a nő, azt is, hogy valószínűleg nem is halott. Bár, a telefonhívásnál már én is sejtettem mi lehet. 
A SPOILERT  nem akarom lelőni, mert lehet nem ülnétek be a moziba, tudva mi fog történni, de elmondhatom, hogy több fordulat után jut el az ember a megoldásig és a végkifejlethez, bár én végig Blake-nek szurkoltam. 


Nos, Stephanie karaktere számomra a legirritálóbb. Oké, marha poénos akar lenni, kissé eszetlen, de szinte a film 80%-ában alig vártam, hogy ne ő legyen a jelenetben. Remek megmozdulásaihoz sorolnám, amikor elkezdett nyomozni, hogy kiderítse ki is az igazi Emily, illetve, hogy a végén zseniális húzással buktatta le a gyilkost. Szerintem talán ezt a vonalat kellett volna erősíteni, mert akkor az ő karaktere igazán zseniálisan sikerült volna, de számomra borzalmas volt.
Blake Lively azért jól hozta a beképzelt, nagyszájú, gazdag és nem mellesleg gonosz nőt. Az ő karaktere ( elfogultság nélkül ) ért valamit ebben a filmben, aki szinte a jég hátán is megél, hülyét pedig senki sem csinál belőle. Esküszöm végig azon szurkoltam, hogy ő simán megúszott mindent, akkor ezután is megfog. Rettentően jól szerepelt, frenetikusan kitalálta a dolgokat, na szóval 4ever. 

Sean karaktere néhol megfogott, néha meg ő is idegesített. Számomra kissé jelentéktelenek voltak, ahogy az idegesítő szülők a suliból, még ha egyikük lett a hero az egyik jelenetben. 


Na szóval. Mit is mondjak? Nem tudom eldönteni, hogy ez tényleg thriller akart lenni vagy egy vígjáték, mert azért nevetni tudtunk a jeleneteken, higgyétek el a mozi televolt mindenféle korosztállyal, akik szintúgy nevettek, ahogy mi, tehát azért ez ebből a szempontból nem volt rossz. Azt azonban el kell ismerni, hogy a rendezőnek kellett volna gondolkodnia, hogy mit is akar, mert az előzetessel kicsit félrevitte azokat az embereket, akik beültek rá a moziba. 
Egyenlőre megvárom, hogy leüljön a dolog, mert magam sem tudom hova tegyem. Mindenesetre, egy szombat esti mozinak nem volt rossz. 




TI LÁTTÁTOK A FILMET? 
MIT GONDOLTOK RÓLA?  

AZ EGY KIS SZÍVESSÉGET SZEPTEMBER 13-TÓL VETÍTIK A MOZIK 

0 Megjegyzések