Sziasztok!


Ismét filmajánlóval érkeztem. Bocsi, nem tehetek róla, idén annyi klassz film lesz a moziban, hogy mindegyikre beülök, mert képtelenség lenne kihagyni. Így volt ez a Mamma Mia 2. részével, amit azóta vártam, amióta kiderült, hogy megkezdődtek a forgatások. 
A MEG című filmmel is hasonlóképp voltam. Aki ismer tudhatja, hogy Jason Statham az egyik legnagyobb szerelmem, weboldalt is készítettem róla, emiatt a forgatást is "végig éltem" a szereplőkkel, mert gyakran olvastam, kutattam utánuk, hogy épp merre járhatnak, hol készültek a fotók. Boldog voltam, hogy kijött a film, habár tudtam, az ilyen cápás filmtől én félni szoktam. Azért bevallom, hogy most  sem volt ez másképp, mert a hirtelen megjelenésektől teljesen megijedtem. 

Cselekmény: 

Jonas Taylor (Jason Statham) egy profi búvár az Amerikai Haditengerészetnél fontos döntést hoz egy veszélyes helyzetben, ahol két társa életét veszti, a bizottság leszereli, mert senki sem hiszi el neki, hogy akkor és ott egy veszélyes tengeri szörny támadta meg őket. Jonas azóta léhűtő életet él, nem törődve a világban zajló eseményekkel. Eközben egy kutatócsoport, amely egy hatalmas állomást alakított ki a mélybe küldik három emberüket, hogy felderítsék a Marianna-árok mélyét. Azonban rájuk támad valami és a csapat a tenger mélyén ragad. Egyetlen lehetőségük van, hogy visszahívják Jonast, - akinek volt felesége is megsérült -, hogy segítségével kimentsék őket a mélyből. Jonas némi huzavona után beleegyezik és lemerül a mélybe, hogy segítsen. Ekkor fedezik fel a kutatóállomás vezetőjének lányával, Suyinnal, hogy ami megtámadta őket, nem más, mint egy cápa, extra méretekkel. A kutatóállomáson aztán megállapítják, hogy ez a Megalodon, egy ősragadozó, akiről mindenki azt hitte, hogy már rég kihalt. Ám a mentés közben a Megalodon feljött azon a rétegen, amit ő a mélyben tartotta. Az őscápa ezután vadászatra indul, ezt pedig csak a kutatóállomás tagjai tudják megakadályozni. A Meg, rengeteg kárt okoz, áldozatait egymás után szedi, Jonas pedig mindent elkövet, hogy megmentsen mindenkit, de legfőképp magukat, amikor szembenéz a Megalodonnal, hogy legyőzze. 

Vélemény:

Imádlak Jason Statham. Ha őscápával harcol, ha kemény akciófilmben játszik. Az a helyzet, hogy - amint feljebb is írtam - nem éppen vagyok oda a cápás filmekért, de mivel Jason szerepelt benne, mindenképp megakartam nézni. Tehát a filmre visszatérve, nem áradozok tovább, nos, okozott némi adrenalint számomra, de igazából, alig tűnt fel, hogy Jason-ön és a cápán kívül szerepel más is a filmben. Az pedig, hogy Jason szerepet kapott ebben a filmben, betudható annak, hogy ez a remek pasi hobbija a búvárkodás és aki nem tudná toronyugró is volt. Tehát, a víz az élete, emiatt nem lehetett neki probléma a búvárjeleneteket felvenni. Nem tudom mennyire tudjátok, hogy nincs kaszkadőre, úgyhogy minden jelenetben őt láthatjátok. 
Vissza a véleményemhez. Örülök, hogy Jason a kedvenc tevékenységének hódol a vízben, elég lazán fogja fel a karakterét, többször elmosolyodik. Számomra a karaktere egyértelműen a legjobb és igazából a hátán elvitte el a filmet. Nézzük tovább. Senki nem hitt Jonasnak, amikor állandóan arról beszélt, hogy van valami a mélyben, 5 év kellett ahhoz, hogy rájöjjenek, tényleg létezik egy Megalodon, de ekkor már olyannyira késő volt, hogy ez a fenevad megtalálta az utat a felszínre és hirtelen mindenkit akit ért megevett. Itt jön az, hogy a kutatócsoport olyan felelőtlen,  hogy konkrétan öngyilkos küldetésbe kezdett, mert kb 6 emberrel próbálták meg legyőzni az őscápát. Itt is Jason leleményessége kellett, aki megmentette a társait és megetette a cápát egy kis méreggel, de ehhez az kellett, hogy ő vállalja magára, hogy a nyílt óceánon szembenéz a gyilkos cápával. Ergo akár egyedül is mehetett volna, hogy legyőzze. 
Cápát nem hatotta meg a dolog, sőt kicsit rájuk ijesztett, hogy végül hasson a méreg és a kutatócsoport boldogan mosolyoghasson egy szelfire vele a hajón. De itt jött, amire senki sem számított, van még egy MEG. Ez a  fenevad sem kímélte őket, rendesen rájuk ijesztett, ezzel pedig veszélybe sodorva a csapatot. A Megalodon úgy döntött, hogy vadászatba kezd és rátámad a fürdőzőkre. Jason és társai célba veszik a cápát, hogy megmentsék a strandolókat, de a Meg feladja nekik a leckét. Jason aztán itt is magára vállalja a feladatot, végérvényesen megszünteti a kapcsolatot a csapattal, hogy őket mentse, majd miután a cápa tönkretette a  víz alatti járgányát, bátran leszámol a ragadozóval, amíg az kettőt pislog. Főhősünk győztesen kerül ki a harcból, megmentve a csapatot és a strandolókat. A végén egy - két mosolyt is megenged magának, sőt azért a film közben szerencsére a ruha is lekerül róla - (az én örömömre). 
A karakterekről nem sok szót ejtenék, de 
Suyin a kutatóállomás lánya, ahogy Jonas megjelenik rögtön remegni kezdenek a lábai, legfőképp, amikor a szobájában félmeztelenül találja. 
Jaxx Herd (Ruby Rose) - az okos cápakutató, akit kb 2 percig hat meg, hogy kollegája megmentette az életét azzal, hogy feláldozta magát a cápának. 
Jack Morris - a befektető, idegesítő. Pár poént tud csak ejteni...
MAC - Jason-ön kívül szerintem az egyik legjobb, aki eléggé tudja a dolgát és idegesítőnek sem mondanám. 


Nem hiszem, hogy Jasonnek ez lett élete filmje, de tulajdonképpen egyedül is felvehette volna a kesztyűt a 25 méteres cápával. Talán egyszer még megnézem, az ijesztő, váratlan jeleneteket nem szeretem, emiatt a férjem keze remélem nem kékült be nagyon :D Próbáltam addig nem odanézni, amikor várható volt, hogy hirtelen fog felbukkanni a cápa. 
Egyébként a filmben akadtak megmosolyogtató párbeszédek, néha már-már humoros jelenetek, de azért a végét sikerült elég adrenalinnal megtölteni, hogy úgy aggódjak Jasonért, nehogy a cápa uzsonnára megegye. Az ott eléggé jó volt. 

Nos, szerintem azért nézhető, sőt. Rossz sem volt, igazából nem is tudom miben van hiányérzetem. 

Remélem egy kis segítséget adtam ahhoz, mit nézzetek meg, ha moziba mentek. 

DE! Jason Statham, továbbra is imádlak. 💗💗💗

Puszi, jó pihit
E. 


0 Megjegyzések