(kép: felnottszemmel.blogspot.com)


Sziasztok!

Képzeljétek, már amikor megjelent az alternatív érettségi kinéztem magamnak, aztán nem is nagyon foglalkoztam utána vele, de az alapötlet nagyon tetszett. Mindig szeretek ilyeneket kitölteni, érdekes, picit újra felelevenítek dolgokat illetve Ti is megismerhettek engem. Most pedig jött a felkérés Theától, aminek rettentően örülök, mert végre én is elkészíthettem a saját kis érettségimet. 
Ha tudni akarjátok a válaszaimat, illetve kiket hívtam ki, akkor pörgessetek lejjebb :) 

Az alternatív érettségi lényege, hogy adott 3 kategória. Minden kategóriához 20 tétel tartozik, amelyből 10-re kell választ adni. Így alakul ki a végére 30 tétel. 

Szabályok

- Írj néhány kedves szót arról, akitől kaptad a kihívást. Ha nagyon szereted őt olvasni, belinkelheted a blogját is.

- Az én alternatív érettségimen három tárgy van: random tényekemlékek, és fantázia. Mindhárom tárgyból húsz-húsz „tétel” van. Ahhoz, hogy átmenj, legalább tízet meg kell válaszolnod tárgyanként, amiket te választhatsz ki.

- Nincs rossz válasz!

- A válaszaid után illeszd be az --> eredeti kérdéssornak, linkjét, hogy a kihívottaid is tudjanak válogatni a hatvan kérdés közül.

- Hívd ki azokat, akiknek szívesen feldobnád a napját; vagy azt, akit a vizsgák közben megjutalmaznál még egy vizsgával!

A kihívásért köszönet: 
THEA-nak, a mindenurlfoglalt.blogspot.com bloggerének, aki mindig annyira eredeti és kreatív, hogy a blogja kihagyhatatlan az ember számára!! Köszönöm, hogy megosztotta velem ezt az alternatív érettségit, mert imádtam elkészíteni a posztot, az ő posztját látva, mert szuperek a válaszai. 

Nos, jobbkor nem is jöhetett volna ez az alternatív érettségi. Íme az én 30 válaszom, remélem tetszeni fog majd Nektek is :) 


RANDOM TÉNYEK 

1. Melyik a kedvenc évszakod?
 
Tavasz. Egyértelműen azért, mert a megújulás évszaka. Amikor nyílnak a virágok, a levegő is más, több a napfény, egyértelműen bennem is változik valami. Szeretem ilyenkor a fákat, amikor éledezik minden. 


2. Mi a legfurcsább visszatérő álmod?
- Kifejezetten nincs, talán apukám jelenik meg gyakran az álmaimban, hol így hol úgy.

3. Ha választhatnál három olyan tulajdonságot, amilyen embereknek mind tetszenél, melyikeket választanád? (Pl.: én a kedves, okos, ügyes embereknek akarnék tetszeni. Ennél azért ötletesebbet várok!) 
(4.tétel) 
- talpraesett, határozott, vicces és hűséges embereknek. Jelenleg erre a kérdésre ezeket a válaszokat adnám. 

4. Tejre a müzli, vagy müzlire a tej? (6.tétel)
- müzlire tej
J

5. Mit tudsz a legjobban főzni? (9.tétel)
- hmm nehéz, mert imádok. kikapcsol és amolyan hobbi, de talán a legjobban a narancsos csirkét imádom elkészíteni.


6. Mi az MBTI-típusod? Szerinted van olyan személyiségteszt, ami kifejezőbb ennél?
(11.tétel) 
- Az ESFJ-k a szívük mélyéig szociális lények és mindenről tudni akarnak, ami a barátaikkal történik."  ... "Az ESFJ-k imádnak segíteni és hasznosnak lenni, főleg, ha biztosak lehetnek benne, hogy mások is értékelik, amit csinálnak. Ez különösen igaz otthon: az ESFJ-k hűséges partnerek és lelkiismeretes szülők. Tisztelik a hierarchiát és igyekeznek tekintélyt kivívni otthon is és a munkában is, hogy a dolgokat stabilan és szervezetten tudják tartani mindenki számára." . "Segítőkész és társaságkedvelő természetük révén az ESFJ-k minden buliban ott vannak és jut idejük mindenkivel csevegni és nevetni egyet. Nem azért figyelnek mindenkire, mert muszáj, hanem mert tényleg szeretnek tudni a barátaik kapcsolatairól és tevékenységeiről. Képesek minden kis részletre emlékezni és igazi emberi melegséggel és érzékenységgel beszélik meg barátaik ügyes-bajos dolgait. Ha valami nincs rendben, vagy feszültség adódik a társaságban, az ESFJ-k azonnal megérzik és mindent megtesznek, hogy helyreállítsák a harmóniát és a rendet.
Szerintem abszolút a legjobb teszt ami létezik.

7. Mi a legjobb és legrosszabb tulajdonságod?
(12)
- segítőkész a legjobb, a legrosszabb pedig lobbanékony

8. Ki a példaképed, és miért? Ha bárkit választhatnál, akivel leülhetsz ebédelni, őt választanád? (12.tétel)
 - Shakira. Elképesztően intelligens, okos. Magánélete is nyugodt, harmonikus,szépen óvja, sikeres és szép.

9. Fagyi, vagy jégkrém? (14.tétel)
- fagyi

10. Napfelkelte, vagy naplemente? (16.tétel)
- naplemente



EMLÉKEK


11. Melyik telefonod volt veled a legtöbb ideig? Melyikhez köt a legtöbb emlék? (21.tétel)
- Haha, imádom váltogatni a telefonjaim. Szerintem ilyen mechanika mániás vagyok, kedvelem mindenből az újat. Ami viszont a legtöbb ideig velem volt anno a Sony walkman mobil, imádtam. Arra még hangrögzítettem a dalokat, de már egészen normális képeket csinált. Velem volt a középsuliban, ahol a legtöbb élmény ért. Egészen menő volt akkoriban.


12. Van olyan kiegészítőd (óra, nyaklánc, karkötő stb.) amihez különösen ragaszkodsz? Miért? (23.tétel)
- nyaklánc. Általános iskola harmadik osztályában kaptam elsőáldozásra a mamámtól. Egy ezüst nyaklánc, Vízöntő medállal. Sajnos a medál cserélve van, mert egyszer az eredetit elhagytam a középiskolai tornaórán, de ez a nyaklánc azóta a nyakamban lóg. Nagyon ritkán veszem le, sőt. Most már amolyan szerencsehozó nyaklánc, ami rettenetesen hozzám nőtt, nélküle olyan üresnek érezném magam, meg persze a mamától kaptam, ami szintén nagyon fontos számomra.

13. Mi volt a legszebb, vagy legmeghatóbb mondat, amit valaha mondtak neked? (24.tétel)
- nem is olyan régen a férjem, amikor azt mondta, hogy „Én soha nem hagylak el”. Ez nagyon megható volt.

14. Mi volt általánosban a kedvenc online- vagy videojátékod? (28.tétel)
- Óh, hát csakis a Sims (azóta is), akkoriban nem volt olyan menő, mikor én ezt a játékot 5-ben megismertem. Kb 15 éve. Imádtam. Azóta is csak ez tud lekötni.



15. Mi volt a jeled óvodában? (29.tétel)
- kiskacsa

16. Melyik tárgyat tanította a kedvenc tanárod, és mitől vált a kedvenceddé? (31.tétel)
- Történelem. Alapvetően is imádtam a történelmet, de a középiskolában aztán csak javult, hiszen olyan remek tanárom volt, hogy élvezhető volt az óra is.
Egyébként gyerekkorom óta érdekelt a történelem. Én nem csak a meséken nőttem fel, hanem az egyiptomi fáraóktól kezdve Attila a hunok királyán keresztül, a magyar mesék és mondákon. Itt kezdődhetett.

17.
 Melyik volt a legemlékezetesebb születésnapod? (32.tétel)
- a legutóbbi (26?!!) amikor a férjem meghívta titokban a barátaimat és csaptunk egy jó kis házibulit. Imádtam.

18. Sírtál már fiú, vagy lány miatt? (33.tétel)
- Sokszor. Sajna én ilyen sírós lány vagyok, úgyhogy elmaradhatatlan volt egy-egy csalódásnál vagy konfliktusnál.

19. Mit tartasz a legnagyobb dolognak, amit eddig elértél? (34.tétel)
- megtaláltam a férfit, aki őszintén szeret…. meg azt, hogy felvettek a főiskolára.

20. Mi volt a legötletesebb nicknév, vagy felhasználónév, amit megadtál? (40.tétel)
- általában mindig a nevemmel játszom és imádom angolosítani. Ezért én mindig Esther02 voltam. Azóta is gyakran használom.



FANTÁZIA 



21. Ha bármilyen frizurád lehetne, milyet választanál? (42.tétel) 
- Van egy álmom, amit imádnék és baromi menő, ha pedig aztán tényleg a fantázia, akkor tuti, hogy hasonló frizurám lenne, mint Orosz Barbinak. Imádom ezt a vagány rövid frizurát, ami nőies, mégis csinos és menő. Biztos, hogy ezt a stílust választanám.

22. Mi az álommunkád, amivel negyven évig szívesen foglalkoznál? (43.tétel) 
- Írás. Újságírás vagy, ha dolgozhatnék a saját könyvemen, amit biztosan kiadnának. Szerintem ez lenne ami engem boldoggá tenne.

23. Ha mindenképpen népszerű lennél a jövőben, de te választhatnád meg, mivel válsz azzá, mit választanál? (44.tétel) 

- Az egyik könyvemből készülne egy film, aminek aktív részese lehetek, hogy a forgatásokon részt vehetek és segíthetem a rendezést. (persze, ha felkérnének a főszerepet is vállalnám J )  

24. Mi a célod a blogoddal? Mekkora olvasottságnál éreznéd azt, hogy ennél már nem szeretnél többet? (47.tétel)
- Az, hogy megismerjék azt az embert aki én vagyok. Azokkal a dolgokkal, gondolatokkal, amit én képviselek. Szeretném, ha azokat a témákat, véleményeket is ugyanúgy elfogadnák tőlem, amivel igazából nem értenének egyet, mert ez is én vagyok. Továbbra is  a segítő szándék vezérel, emiatt még több lelki témával fogok foglalkozni, hogy aki szeretne kérdezhetne tőlem, segítenék neki akár egy gondolattal, tanáccsal, hogyan találja meg a kiutat abból, amiben most van. De mindenféle téma adott a továbbiakban is. Nem az olvasottság számít, az, hogy elfogadott legyen, amit képviselek, akár ezáltal, ha hírnevet szereznék esetleg több embernek tudnék támaszt, segítséget nyújtani. Mindenkinek jól jön egy kedves szó a nehéz időkben.

25. Ha választhatnál, mennyi idős lennél most? Miért? (50.tétel) 
- Szeretnék visszarepülni az időben. Abba a korszakba, amikor minden jó volt, minden boldog. Újra élhetném a legjobb időket, a középiskolát minden jóval és rosszal együtt. Együtt lehetnék azzal a legjobb barátnőmmel, akivel sajnos most már sosem találkozhatok. L  Úgyhogy 16 éves lennék.

26. Mi tesz egy barátságot igazzá? (51.tétel) 
- Elfogadjuk egymást úgy ahogy vagyunk. Feltétel nélkül szeretjük a másikat, őszinteség és megbízhatóság jellemzi. Amikor a másik fél mindig ott van, ha a másiknak segítségre van szüksége. Olyanok egymásnak mint a testvérek. 


27. Mik a feltételei egy működő fiú-lány barátságnak? (53.tétel)
- Nagyon kényes ez a dolog, hiszen annak valahogy úgy kell elsülnie, hogy tényleg barátság maradjon a dolog. Emiatt nem rossz, ha mindkettőnek van párkapcsolata, mert így némileg megelőzhető, hogy ne alakuljon ki szerelem a felek között. Szerintem nem lehet probléma, ha barátságként kezelik. Én igazából mindig azon voltam, hogy eléggé nehéz a fiú-lány barátság, egy idő után valaki szerelmet érez.

28. Hogyan változna a világ, ha kiszivárogna, hogy tíz évünk van hátra egy meteor becsapódásáig? (55.tétel)
- Szerintem első körben pánik. Óriási pánik. Mindenki rettegne, aztán ahogy elfogadná az emberiség, hogy mennyi ideje van hátra, megnyugvás, a jóság kerülne előtérbe. Szerintem az emberek szeretnék a másikat, nem lenne ennyi bűnözés, tenné mindenki a dolgát és egyfajta elfogadás alakulna ki a jövő miatt.

29. Szerinted működhet kapcsolat szegény és gazdag családból származó fiatalok között? Tegyük fel, hogy mindketten most végeztek az egyetemmel, és mindketten most kezdtek el dolgozni, hasonló kaliberű munkát. (56.tétel) 
- Biztosan. A szerelmet nem lehet befolyásolni a pénzzel, mert akkor és ott találja meg erre a megfelelő embereket, amikor kell. A szerelem pedig nem kézzel fogható, ezért a pénz nem számít csak a boldogság.

30. Ha te lennél a Facebook elnöke, mit változtatnál meg rajta?
(57.tétel) 
- Abszolút nem engedném a kisgyerekeket regisztrálni. Kamu életkorral sem! Egy 12 éves gyermeknek még a társaival kell játszania, nem pedig vadidegenekkel beszélgetni, akikről azt sem tudja kik. Nos, elsődleges, hogy az életkorokat valahogy szemügyre venném, szigorúan 18+-osok regisztrálhatnának. 




*Dobpergés*, mert az én kihívottjaim nem mások mint

Eszter - http://cakes-coffee.blogspot.com/

Remélem lányok Nektek is ugyanúgy fog tetszeni és örömmel fogjátok kitölteni ezt az alternatív érettségit. Nagyon sok érdekes kérdést találtok, ezért biztos vagyok benne, hogy megtaláljátok a számotokra megfelelő 30 kérdést :) 
Örülnék, ha velem is megosztanátok, szívesen elolvasnám. 

Szép estét,
Puszi 

0 Megjegyzések