Sziasztok!


Úgy gondoltam, hogy egy könnyedebb, ugyanakkor picit megható, elgondolkodtató időutazásra hívnálak benneteket ebben a posztban. Hetek óta tart a Csináljuk a fesztivált a Duna televízón, amit én lelkesen nézek is, minden szombaton. Lehet nagymamásnak mondtok, de ha azt vesszük volt honnan hoznom a régi dalok szeretetét. 

Engedjétek meg először is, hogy meséljek erről. 

Gyakran elgondolkoztam már azon, hogy lehet egy másik korba kellett volna születnem, mert számomra a régi filmek, zenék, a történelmi dolgok nagyon fontosak, mindig is érdekeltek. A 19.század, vagy a 20. század, de a középkor, mind-mind foglalkoztatnak, így ezeken gyakran mélázok. Ugyanakkor hozzá kell tenni azt is, hogy későn kerültem be a családba. Ezt úgy kell érteni, hogy többen vannak rokonok, akik azért jóval idősebbek nálam, édesanyám is 60-as évek elején született, a mama 38-as születésű, így a régi dolgok számomra szinte természetesek voltak. Hozzá kell tenni, hogy a nagybátyám aztán bevitt mindabba, amin ő - és persze anyukám is felnőttek. 
Gyakorta nyaraltam idősebb nagynénéméknél, akiknek nem született gyermekük, mi pedig unokatesómmal rongyosra hallgattuk a bakelit lemezeiket és a kazettáikat. Így hát én Szécsi Pálon, Dolly-n, Fenyő Miklóson, Máté Péteren,  szocializálódtam, na meg persze Usztics Mátyáson "Mondom az uramnak Tibi" - kazettáin. 
Ha a mamámat nézzük, a régi filmek nem maradhattak el, ha ott voltam. 

Na, de térjünk vissza a zenékre. 

A nagybátyám mellett aztán nem volt választásom, Omega, Edda, P Mobil, Neoton Familia, Piramis, Boney M alap volt. A korábban említett nagynéném pedig már egy szóról, amit épp beszélgettünk rögtön eszébe jutott valamilyen dal, azonnal énekelte is. Lassan észre kell vennem magamon, én is ezt teszem. 

Nos, gyertek velem egy időutazásra, amelyben megmutatom néhány kedvencemet Nektek. 

Szécsi Pál - Csak egy tánc volt 

Nekem ő a 60-as 70-es évek Number1-ja, nagyon szeretem őt, főleg azért is, mert tudom, miért és hogyan lett az aki. Miért is lett olyan tragikus az ő élete. A róla szóló könyvet, szintén nagynéném adta a kezembe, amit pillanatok alatt kiolvastam. Megtudhattam, mennyire megviselte, hogy édesanyja elhagyta őket, és, hogy szerelme véget vetett az életének, majd aztán ő is. Szécsi Pál több kiváló dalt hagyott ránk. 


P Mobil - Deák-Tunyogi- Varga M.- Vikidál Gyula - A zöld, a bíbor és a fekete 

Olyan volt régen, mint egy himnusz számomra, de úgy gondolom a dal éneklői egytől-egyig kiválóak. Vikidál számomra különösen nagy kedvenc, ezt a következő dalnál el is árulom miért. 



István a király - Koppány dala 

Anyukámmal közös kedvencünk. Emlékszem anno tátott szájjal bámultam az István a király című rockoperát, főleg, amikor Koppány került előtérbe. Hiába tudtam, hogy neki nem lehet esélye, mégis mindig ő volt a kedvencem. Lehet, hogy Vikidál stílusa, orgánuma miatt. 


Neoton Familia - Santa Maria

Neoton szintén alapvető volt, de tulajdonképpen nekem nagyon is tetszett Csepregi Éva vezette együttes. Emlékszem a Santa Maria dalnál mindig elmélkedtem arról, hogy vajon Kolombusz, hogyan fedezte fel Amerikát, hogy naplementében utaztak? Vicces, és érdekes elmélkedések voltak ezek xd Emellett ugye ők dolgozták fel a Boney M dalait magyarul, amit rongyosra hallgattam anno. 




Oda vagyok magáért 

Ezt a mai napig gyakran éneklem, amikor eszembe jut. Mint említettem mamámmal is rengeteg régi filmet néztünk, ami neki természetes volt, nekem azért annyira nem. 
Azonban én ezeket valamiért nagyon szerettem. Főleg ezeket a jó kis nótákat benne. 



Koós János - Sír a telefon

Ez a dal, amikor meghallottam először már akkor belopta magát a szívembe. A mondanivalója, az előadás, sosem tudom könny nélkül végig hallgatni. 



Republic - Szállj el kismadár

Hogy egy picit közelebb hozzalak benneteket a jelenhez - de mégsem annyira - hiszen a Republic dala sem mai. A Szállj el kismadár sokáig sláger volt nálam, meg persze a nagybátyámnál is, de el kell mondanom, nagyon szerettem. 




Végezetül pedig megosztanám mamám egyik kedvencét, ugyan nem magyar, de emlékszem nagyon sokat emlegette őt nekem anno. 




Igen, igen tudom, ezek nem épp mai slágerek, és csak egy része, amelyeket kedvelek, de azt hiszem, aki picit szereti a múltbéli dolgokat - mint például én - csemegézhet belőlük. :) 

Eszter
📸Instagram: @esthermczako

📧Email: mindiglegyboldog1@gmail.com

9 Megjegyzések

  1. Húh..Holnap lesz mit hallgatnom újra😃 Valamelyik nap pont nosztalgiáztam, már ha leírhatom ezt a kifejezés. Ezeket a számokat én is ismerem, a szüleim is gyakran hallgatták ezeket, főleg apum🙈 De örülök, hogy ezekről sem maradtam le😃🙈 Én is nagyon szeretem a régi zenéket és máig szívesen meghallgatom őket🙈 Holnapra lesz mot hallgatni, köszönöm ezt az időutazás🙏❤️☺️

    VálaszTörlés
  2. Nekem a Republic zenéi a mai napig nagy kedvenceim, akár csak a Neoton família. Örök slágerek.

    VálaszTörlés
  3. Mindenki csodálkozni szokott, hogy mi az, hogy rocker/metalos létemre még mindig nem láttam az István a király rockoperát, holott pont Koppány dalát szeretem a legjobban belőle. Végül is, sosem késő megnézni :D

    Mindegyik jó a maga nemében, és sosem szabad elfelejteni, hogy a nálunk idősebb generációnak ezek a zenék voltak azok, amik nekünk ma. Nem régiek ezek, hanem örökzöldek, és némelyik ma is meghálja a helyét. Köszönöm ezt az időutazást! Néha úgy megnézném, milyen lehetett a 80-as években élni, gondolom, te is így vagy ezzel :D.

    VálaszTörlés
  4. Azta, én is nagyon szeretem őket 😍 A táncdalfesztiválos dalokat különösen de a Republic és a Neoton Familia is sokat szólt nálunk gyerekkoromban, és tini koromban is. A Republicot egyébként a baráti köröm is szereti, úgyhogy annak a szeretete mostanra is megmaradt.
    Az Oda vagyok magáért pedig az a dal, amire én is rá szoktam zendíteni néha 😂

    VálaszTörlés
  5. Jó volt olvasni. Én most is ilyeneket hallgatok. A mostani zenék nem az én világom. :)

    VálaszTörlés
  6. Ahw, ezek közül jónéhányat imádok! Imádom a régi dalokat, anyuval szoktak őket hallgatni! 😍 Nekem még Kovács Kati nagy kedvencem! 🥺😍

    VálaszTörlés
  7. A Szállj el kismadár a gyerekkori kedvencem volt, mindig imádtam és énekeltem. Számomra a többi ismeretlen >.< Viszont köszönöm ezt a nosztalgiás zenei időutazást, mert egyébként nagyon jó volt olvasni és belehallgatni is, ezáltal pedig kicsit meg is ismertem a zenéket ♥

    VálaszTörlés
  8. A koppány vezér nagy kedvencem volt kiskoromban, álltunk a tv elött és ordítottuk a húgommal. 😅 köszi hogy eszembe juttattad. ❤️ A többi is természetesen ismerős nagyon is, a szüleim ezeket hallgatták annó. Hihetetlen hogy tellik az idő.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm ezeket a jó kis retro zenéket 🙏🥰 Imádok ilyeneket hallgatni 😊

    VálaszTörlés